نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 00:53

ضرورت توجه مداحان به مطالعه سیره زندگانی معصومین (ع)

همدان- مسئول مؤسسه حداث الحسین(ع) قم بر ضرورت توجه مداحان به مطالعه سیره زندگانی معصومین (ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه کارگاه آموزش مقدماتی مقتل شناسی ویژه روحانیون، مبلغین و طلاب، و ذاکرین و مداحان اهل بیت (ع) با حضور حجت الاسلام میرزا محمدی؛ استاد کشوری در زمینه مقتل شناسی به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار در حوزه علمیه آیت الله بهاری (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام استاد محمد میرزامحمدی اظهار کرد: یکی از اشکالات امروز افرادی که خود را مداح قلمداد می‌کنند عدم توجه به سخنان معصومین (ع)، بزرگان دین و اولیا خداست، به این صورت که بدون مطالعه از کتب معتبری که در زمینه سیره عملی معصومین یا اتفاقاتی که در طول زندگانی این بزرگواران اتفاق افتاده، شروع به مرثیه سرایی و مدیحه سرایی می‌کنند که موجب بروز مشکلاتی در بین افکار عمومی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت روضه خوانی و ذکر مصائب اهل بیت (ع) تصریح کرد: اگر قرار است کاری انجام بدهیم که مورد رضایت خداوند متعال باشد باید روایات را برای مخاطبین صحیح روایت کنیم، از منابع معتبری که در این زمینه وجود دارد استفاده کنیم.

مسئول مؤسسه حداث الحسین (ع) قم در زمینه مقتل شناسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد، جدایی روضه خوانی از مداحی است، به عنوان مثال شیوه روضه خوانی مرحوم کوثری با شیوه مداحان تفاوت دارد و نباید این دو مقوله را با هم مخلوط کرد.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی مداح و روضه‌خوان، بالا بردن سطح آگاهی‌های خود در خصوص صحیح خوانی ادعیه و زیارات، اشعار مربوط به اهل بیت (ع) چه در مرثیه خوانی و چه در مدیحه سرایی است، که متأسفانه بارها مشاهده شده از مطالب کتب نامناسب در این زمینه استفاده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203888

مهمترین اخبار ایران و جهان: