نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 10:32

ساخت کتابخانه مرکزی قزوین در معطل کشمکش میان دستگاهی

قزوین- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: تعیین تکلیف زمین کتابخانه مرکزی قزوین به نتیجه حل اختلاف بین اداره ارشاد و اداره مسکن و شهرسازی وابسته خواهد بود.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح ساخت کتابخانه مرکزی قزوین و اتفاقاتی که در ادوار مختلف برای این پروژه روی داده اظهار کرد: در سفر ریاست محترم جمهور به قزوین مقرر شده بود مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مولد سازی زمین کتابخانه مرکزی برای این طرح و تکمیل پروژه تالار شهر هزینه شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی قزوین ادامه داد: پیگیری‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته و جلسات مختلفی با عنوان ساماندهی فضاهای فرهنگی انجام شده که نمایندگان سازمان مدیریت، نماینده سازمان راه و شهرسازی و نماینده استاندار حضور داشته‌اند و طبق مصوبات این جلسات طی سالیان قبل به ما تکلیف شد که زمین مربوطه را محصور کنیم و این اتفاق هم تا پیش از اتمام قرارداد با اداره راه و شهرسازی در خصوص این زمین انجام شد.

وی ادامه داد: پیش از اتمام قرارداد در همان سلسله جلسات قرار شده که اداره راه و شهرسازی نسبت به تمدید قرارداد جهت واگذاری این پروژه به سرمایه گذار اقدامات مقتضی را انجام دهد.

این مسئول عنوان کرد: قرار تمدید برای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بود ولی اداره راه و شهرسازی در آبان ماه آن سال نامه‌ای را مبنی بر تعیین تکلیف و تمدید و یا عدم تمدید قرارداد به سازمان ملی مسکن ارسال کردند و در بهمن ماه ۱۴۰۰ طرح شکایتی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مطرح کردند و این شکایت با ورود وزارت کشور در سطح ملی همچنان در حال رسیدگی است.

محمدبیگی بیان کرد: این طرح در سال ۱۳۹۲ با کاربری فرهنگی تعریف شده بود ولی اخیراً شنیده می‌شود اداره کل راه و شهرسازی به دنبال تغییر کاربری آن به طرح تجاری- مسکونی است.

وی در خاتمه با اشاره به این موضوع که متراژ زمین ۶ هزار و ۱۲۷ متر مربع است یادآور شد: به نظر می‌رسد شهردار محترم قزوین نیز با تغییر کاربری این زمین مخالفت دارد و بدیهی است که ما نیز نامه تغییر کاربری را تأیید نکرده‌ایم و با توجه به اینکه طرح شکایت نیز رد شده و موضوع در بخش حل اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است امیدواریم که به زودی تعیین تکلیف به نفع فرهنگ اتفاق بیفتد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210644

مهمترین اخبار ایران و جهان: