نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:18

توافق با عربستان، محصول پیروزی بزرگ در سیاست داخلی و خارجی است

امام‌جمعه بادرود گفت: توافق ایران و عربستان توافق مهمی در عرصه بین‌الملل به شمار می‌آید و محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان دیپلماسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود با اشاره به پیش‌رو بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مراقب باشیم حرمت ماه مبارک زیر پا گذاشته نشود حتی کسانی که عذر شرعی دارند نیز باید مراقبت کنند درملأعام روزه‌خواری نکنند و هر حرکتی که موجب هتک حرمت ماه خدا می‌شود از آن دوری و خودداری کنند.

وی افزود: امروز بیست و ششم اسفندماه سالروز ارتحال یادگار حضرت امام مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی است، شخصیتی که تاریخ آن‌گونه که باید او را نشناخت و با گوهر وجودی‌اش آشنا نگشت، مرحوم حاج سید احمد آقا فرزند برومند امام تمام عمر خود را وقف اسلام و انقلاب و امام کرد و تا آخرین روز حیات خود انقلاب اسلامی را و امام را و امت را تنها نگذاشتند.

قاسمی تصریح کرد: مرحوم سید احمد خمینی صبورانه و بی‌ریا در بحرانی‌ترین مقاطع انقلاب گره‌گشای مشکلات انقلاب بود و حقیقتاً عنصری متعهد، پارسا، مؤمن، پرهیزکار، فهیم، موقعیت‌شناس، شجاع، مردم‌دوست و مردمی بود و همچنین دشمن‌شناس، استکبارستیز، دل‌رحیم، سپاسگزار انقلابی، ولایی و مطیع ولایت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای بود که ما یاد و نام او را گرامی می‌داریم.

قاسمی با اشاره به توافق ایران و عربستان با پادرمیانی چین گفت: توافق ایران و عربستان توافق مهمی در عرصه بین‌الملل به شمار می‌آید و محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان دیپلماسی است.

با اتحاد میان مسلمانان می‌توان در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرد

حجت‌الاسلام منصور احمدی جزنی امام‌جمعه موقت نطنز نیز با اشاره به موضوع مهم ارتباط عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در این موضوع مهم که خود عربستان پس از ۸ سال پیش‌قدم شد نکات بسیار مهمی است و این می‌تواند نقطه عطفی برای اتحاد بین کشورهای اسلامی باشد و این موضوعی است که چهل‌وچهار سال مورد تأکید ایران بوده و قطعاً با اتحاد میان مسلمانان می‌توان در برابر استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت کرد.

وی با تبریک ملی شدن صنعت نفت گفت: درراه ملی شدن صنعت نفت در کشور مرحوم آیت‌الله کاشانی و مرحوم مصدق تلاش‌های ارزشمندی انجام دادند و این صنعت ملی شد، ولی این ملی شدن در آن زمان نفعی برای کشور نداشت و تمام درآمد نفتی کشور به جیب شخص شاه می‌رفت و مردم از این صنعت سودی نبردند.

احمدی جزنی تصریح کرد: ملی شدن واقعی صنعت نفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که دست بیگانگان از این صنعت مهم کوتاه شد و مردم خودشان متولی استخراج و بهره‌برداری شدن و با تکیه‌بر توان علمی و فنی دانشمندان بومی کشور این استخراج انجام و همچنین درآمد نفتی هم صرف هزینه‌های کشور و مردم شد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097788

مهمترین اخبار ایران و جهان: