نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 11:50

بهترین وضعیت موجود از نظر ذخیره و تامین کالاهای اساسی را داریم

اراک- استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در بهترین وضعیت موجود از نظر ذخیره و تامین کالاهای اساسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه صبح چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار داشت: اولویت اول برای کنترل بازار تأمین و وفور و فراوانی کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم است که در بهترین شرایط در چندین سال اخیر در حوزه کالای اساسی هستیم.

استاندار مرکزی با اشاره با اینکه وضعیت استان مرکزی در ذخیره کالاهای اساسی بسیار مطلوب است، گفت: همه شرایط برای تأمین کالا در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فراهم است و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و وضعیت از هر زمانی بهتر و امیدوار کننده است.

مخلص الائمه ادامه داد: وظیفه اصلی در استان در هر شهری اعم از مرکز استان و شهرستان‌ها کنترل بازار و نظارت بر بازار با فرماندهی فرمانداران است که باید همانند سابق تلاش کرده و روزانه وضعیت بازار رصد و پایش شود، فرمانداران باید بازدید سرزده نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه تأمین نهاده‌های دامی به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های سال ۱۴۰۱ در کشور بود، گفت: نمی‌شد در استان کار منفرد انجام داد اما در بخش‌های مربوطه اقدامات خوبی انجام شد اما باز هم پیگیری‌ها باید ادامه خواهد داشت.

استاندار مرکزی افزود: اقداماتی توسط وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه انجام شد و با تحقق وعده‌های وزیر جهاد کشاورزی این مشکل نیز برطرف شود.

وی بیان کرد: جبران جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات در آینده در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: به منظور عرضه مستقیم میوه اقدامات خوبی انجام شده و تغییر بنیادینی صورت گرفته و دولت دیگر دخالتی ندارد و اداره کل تعزیرات باید کنترل لازم را داشته باشد تا خارج از شبکه مغازه‌ها در تعطیلات قیمت‌ها را کنترل کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه امسال محدودیتی در زمینه ورود و خروج کالا در استان مرکزی وجود نداشته است، گفت: باید با افزایش نظارت‌ها از کمبود کالا در استان جلوگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094344

مهمترین اخبار ایران و جهان: