نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 13:20

۶۶ هزارنفر درمناطق کم‌برخوردار البرز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند

کرج- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز تصریح کرد: در ۶۶ محله کم برخوردار استان طی یک سال باید ۶۶ هزار نفر آموزش داده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد غفاری پیش از ظهر سه شنبه در همایش توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار استان البرز اظهار کرد: در استان البرز هفت مرکز دولتی و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد، رسالت آموزش مهارت‌ها را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: ۳۰ جلسه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در قرارگاه اجتماعی استان البرز به ۶۶ هزار نفر در محلات محروم استان البرز از آموزش‌های تخصصی فنی و کاربردی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز تصریح کرد: استان البرز با هفت مرکز دولتی و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد درصدد آموزش به مردم در ۶۶ محله کم برخوردار استان است. در این محله‌ها طی یک سال باید ۶۶ هزار نفر آموزش داده شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هر محله استان البرز به ۱۰۰۰ نفر آموزش تخصصی فنی و حرفه‌ای رایگان باید بدهیم

غفاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷ میلیون نفر ساعت در ۱۷ گروه و ۳۵ هزار و ۷۹۷ دوره آموزش و مهارت‌های لازم را فراگرفته‌اند.

وی ادامه داد: معلولان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، کودکان کار، معتادان بهبود یافته و … از جمله گروه‌هایی بودند که از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز آموزش‌ها را رایگان و بر اساس نیاز محلات دانست و تاکید کرد: در قالب طرح ۲۰۲۰ ده هزار نفر در البرز می‌توانند از آموزش‌های الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان فنی و حرفه‌ای برخوردار شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037788

مهمترین اخبار ایران و جهان: