نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:48

کرملین: مصاحبه استون رویکرد آمریکا در قبال روسیه را تغییر نداد

سخنگوی کرملین می‌گوید که روسیه هیچ نشانه‌ای از تغییر و بهبود رویکرد واشنگتن و لندن در قبال مسکو نمی‌بیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات یک کارگردان برجسته آمریکایی درباره مسکو، گفت که به‌رغم اظهارات وی، واشنگتن و لندن رویکردشان را در قبال روسیه تغییری نداده‌اند.

الیور استون، فیلمساز مطرح آمریکایی اخیرا گفته است که رسانه‌های غربی «چهره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تحریف می‌کنند.»

پسکوف در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه آیا این اظهار نظر به معنای «بهبود رویکرد واشنگتن و لندن در قبال روسیه» است یا خیر، گفت: نه. هیچ تغییری در کار نیست و این صرفا برداشت شماست. جو تغییری نکرده است.

وی افزود: اولیور استون کسی را متهم نکرد. او نظرش را گفت و همیشه برای ابراز عقیده‌اش آزاد بوده، هست و خواهد بود.

پسکوف یادآور شد: استون خیلی خوب پوتین را می‌شناسد چون وقتی داشت روی یک مستند مشهور کار می‌کرد، این فرصت را داشت تا ساعات زیادی با پوتین وقت بگذراند. او گفت که به نظرش، هرکاری که پوتین و هرکاری که کشور ما می‌کند، کاملا برعکس پوشش داده می‌شود.

سخنگوی کرملین براین باور است که استون «همواره از نقطه نظراتش دفاع کرده و برای بیان آن تعلل نمی‌کند. با این حال، این بدان معنا نیست که جو اندکی عوض شده است.»

استون در بخشی از پادکست «استِی فری» با راسل برند، بازیگر انگلیسی، گفت که «پوتین هیولایی نیست که ماشین پروپاگاندای آمریکا آن را به تصویر می‌کشد.»

استون تاکید کرد که در حال فیلمرداری مصاحبه‌ای با پوتین، از او خواسته تا به سوالات صریح و صادقانه پاسخ و بدون خصومت پاسخ دهد. فیلمساز آمریکایی همچنین یادآور شد که رئیس جمهور روسیه در این مصاحبه، همواره به آمریکا تحت عنوان «شرکای آمریکایی» اشاره می‌کرده است.

این فیلمساز آمریکایی سپتامبر ۲۰۱۶ مستندی درباره رئیس جمهور روسیه به نام «پوتین» را برپایه بیش از ۱۲ مصاحبه در بازه‌ای دوساله، تکمیل کرد و این مستند ۱۲ ژوئن ۲۰۱۷ در روسیه و سطح جهان اکران شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419944

مهمترین اخبار ایران و جهان: