نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 21:12

دولت تمام قد از ادامه تحصیل متقلبان کنکور جلوگیری می کند

دماوند- سخنگوی دولت گفت: دولت محکم ایستاده و اجازه تحصیل حتی به یک متقلب در کلاس درس را نخواهد داد و در این راستا از تمام مسیرهای قانونی موجود در کشور استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهادری جهرمی روز پنجشنبه در در نشست دوره اسلام ناب بسیج دانشجویی در آبعلی گفت: در بحث تقلب در کنکور دولت پیشگام بود و دولت اقدام کرد، به دلیل این که دولت هم افراد متقلب را شناسایی و هم از ورود آن‌ها به دانشگاه جلوگیری کرد و هم اجازه نداد فارغ التحصیل شوند.

وی گفت: در این خصوص بحث‌ها پیش آمد، گفتند، دانشجو را از میز تحصیل بلند می‌کنید، گفتیم، این دانشجو به ناحق سر کلاس نشسته و قبلاً تقلب کرده و جلوی آن گرفته نشده است، استفساریه به مجلس بردند و گفتند، پیش از آن که دانشجو شود برخورد کنید، گفتیم در دولت سیزدهم پیش از آن که دانشجو شود، با این افراد متقلب برخورد می‌کنیم، اما با گذشتگان و افرادی که در سالیان گذشته تقلب کرده و وارد دانشگاه‌ها شده است، نیز برخورد می‌کنیم.

سخنگوی دولت گفت: دیوان عدالت اداری به دلیل برخورد رئیس سازمان سنجش با متقلبان کنکور، حکم انفصال برای او صادر کرده است، برعکس تفسیر نکنید، دولت محکم ایستاده و اجازه تحصیل حتی به یک متقلب در کلاس درس را نخواهد داد و در این راستا از تمام مسیرهای قانونی موجود در کشور استفاده خواهد کرد.

وی گفت: مطالبه گر و همراه دولت باشید، ما اجازه نمی‌دهیم فسادی در این خصوص رخ دهد، حتماً باید تقسیر قانونی و رأی قضائی مانع الفساد باشد.

بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این دوره که به نام «اسلام ناب» مزین شده، می‌آموزیم که باید پیرو اسلام ناب حضرات معصومین (ع) باشیم و در خط مقابل آن قرار نگیریم. وجه تفاوت اسلام ناب با نگاه‌های افراطی و تفریطی این است که اسلام ناب هم ایمان و هم عمل دارد ولی اسلام آمریکایی و اموی و تکفیری، در ظاهر ایمان دارند اما به آن عمل نمی‌کنند، نکته مورد توجه امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی این بود که اسلام ناب که هم ایمان و هم عمل دارد را ارائه دهند. اسلام ناب امام خمینی (ره)، اسلام مستضعفین و پابرهنگان است که در تمام شاخصه‌های زندگی عدالت را اجرا می‌کند.

وی در خصوص ثمره سفرهای استانی دولت گفت: با سفرهای استانی است که رئیس‌جمهور و سایر مسئولان دولت می‌توانند از نزدیک با مطالبات و خواسته‌های مردم آشنا شوند و بدون این سفرها و حضور مستقیم مسئولان دولت در بین مردم سراسر کشور، بین مردم و حکمرانان فاصله می‌افتد که این ضد شعار انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم است، دولت با مشارکت مردم رشد اقتصادی کشور را از حدود صفر در دهه نود، به چهار و سه صدم درصد رساند. وقتی دولت قفل کار را از ۴ هزار کارگاه و کارخانه برمی‌دارد و با تسهیل صدور مجوزها موجب صدور ۱۰۰ هزار پروانه فعالیت کسب‌وکار می‌شود، یعنی به مردم فرصت می‌دهد که با گسترش بخش خصوصی موتور اقتصاد کشور را فعال کنند.

سخنگوی دولت با بیان این که دولت به دنبال این است که سرمایه‌گذاری مردمی در حوزه‌های زیرساختی و کلان وارد شود، گفت: فقط در سال ۱۴۰۰، ۴۸ پروژه کلان با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلار از سوی بخش‌های غیر دولتی شروع شد. همه این‌ها و موارد دیگری مانند حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان، نشان دهنده عزم دولت برای مشارکت مردم در مدیریت کشور است، در نتیجه این مشارکت بخش خصوصی، رئیس‌جمهور کشور افتخار می‌کند که محصول یک شرکت دانش بنیان مردمی، مانند ربات جراحی و پهپاد کشاورزی را به عنوان دستاورد ملی در سفر به کشور خارجی ارائه کند و برای صادرات آن به سایر کشورها رایزنی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436144

مهمترین اخبار ایران و جهان: