نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:06

اردوغان: ترکیه از توان مقابله با توطئه‌ها برخوردار است

رئیس جمهور ترکیه با اشاره اینکه کشورش طی 10 سال اخیر هدف توطئه‌های متعدد قرار گرفت، گفت که ترکیه به حدی از توان در همه عرصه‌ها دست یافته است که می‌تواند از خود در مقابل توطئه‌ها محافظت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش در ۱۰ سال اخیر هدف توطئه‌های بیشماری قرار گرفته و لزوماً همه این توطئه‌ها تصادفی نبوده است.

رجب طیب اردوغان که پس از نشست هیأت وزیران در آنکارا با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، افزود: با وجود توطئه‌های اقتصادی متعدد، همچنان به رویکرد اقتصادی خود ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ترکیه به سطحی از توان نظامی، امنیتی و اقتصادی دست یافته است که می‌تواند از خود در مقابل توطئه‌ها محافظت می‌کند.

اردوغان همچنین با اشاره به سفر دوره‌ای اخیر خود به سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس گفت که سفر به عربستان، امارات و قطر بسیار موفق و نتیجه بخش بوده است.

وی تاکید کرد که سفر دوره‌ای به سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس که با همراهی هیئت بزرگی از تاجران و بازرگانان انجام گرفت، گامی بسیار مهم در زمینه سیاست خارجی ترکیه بود.

رجب طیب اردوغان به موضوع قبرس هم پرداخت و گفت که کشورش برای دستیابی به صلح پایدار و عادلانه در جزیره قبرس، در انجام آنچه برعهده دارد تردید نخواهد کرد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش بر تمایل کشورش برای پیشرفت در موضوعات مهمی مانند احیای روند عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا، نوسازی اتحادیه گمرکی و آزادسازی ویزا برای شهروندان ترکیه تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به اهدای خودرو «توگ» تولید این کشور به سران سه کشور عربی گفت: خودروی توگ در حال حاضر زینت بخش جاده‌های ترکیه شده است به زودی به سایر کشورها صادر خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401000

مهمترین اخبار ایران و جهان: