نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:06

دشمن نتوانست شورحسینی را کمرنگ کند

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: علی رغم همه این توطئه‌ها دشمن نتوانست شور حسینی و عزاداری تاسوعا و عاشورا و عشق به امام حسین (ع) را کمرنگ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با تاکید بر اینکه پروردگار در قرآن و همه ائمه (ع) مسلمانان را به تقوای الهی دعوت کرده‌اند، اظهار داشت: امام حسین (ع) در طول حرکت خود از مدینه تا کربلا همواره همه انسان‌ها را به ترک گناه دعوت کردند.

وی با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز همواره به تقوا و پرهیزگاری تاکید داشته و خودشان نیز این اصل را همواره رعایت می‌کردند، ابراز داشت: شهید بابایی که در آستانه سالگرد شهادتش نیز هستیم همین ویژگی را داشت، این شهید به حد زیادی با اخلاص و اهل نماز بود، شهید بابایی در ردیف شهید چمران‌ها در آمریکا تحصیل کرد و همه زندگی‌اش را با درستی سپری کرد.

امام جمعه موقت اصفهان در در ادامه با بیان اینکه امسال دشمن برای اخلال در مراسم سوگواری امام حسین (ع) جنگ روانی به راه انداخته بود و کمپینی در قالب حسینیه نروید، در هیئت‌ها دیده نشوید، سیاه نپوشید، کمک نکنید و نذری ندهید راه انداخته بود، افزود: دشمن با تبلیغ فراوان در رسانه‌های خود قصد انجام تخریب در بسیاری از استان‌های کشور از جمله کرمان، اصفهان، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد و مازندران را داشت که اعضای این شبکه‌ها با کانون تروریستی مستقر در دانمارک و هلند ارتباط داشته و از سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر ۴۳ بمب تهیه کرده و مأموریت داشتند بمب‌ها که قدرت تخریبی بالایی داشت و از راه دور کنترل می‌شد را منفجر کنند اما این اقدام به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شد، دشمن در نظر داشت ۲۰ بمب را در دسته‌های عزاداری و سوگواری‌ها منفجر کند.

وی با بیان اینکه آتش زدن دسته‌ها و عزاداری‌ها و آتش زدن قرآن در ایام محرم امسال از جمله اقدامات دشمن در ایام محرم بود، گفت: خوشبختانه علی رغم همه این توطئه‌ها دشمن نتوانست شور حسینی و عزاداری تاسوعا و عاشورا و عشق به امام حسین (ع) را کمرنگ کند.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه با مطالعه در تاریخ درخواهیم یافت که تاکنون دشمن فراتر از اینها برای کمرنگ کردن مراسم‌های محرم و صفر اقدام کرده اما موفق نشده است، ادامه داد: دشمن باید بداند که عاشورا و نهضت امام حسین (ع) فکر و شعار بنیادین دارد که خلاصه‌شده در یک جمله کوتاه «هیهات من ذله» است و هرگز کهنه نمی‌شود.

وی تاکید کرد: عاشورا در درون خود شعارهایی دارد و اخلاقی را دنبال می‌کند که هرچه بر جامعه زمان می‌گذرد رشد می‌کند و دنیا به دنبال آن است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بعد از عاشورای حسینی در کوفه بهترین و بالاترین تعبیر در جهاد تبیین را حضرت زینب (س) دارد که فرمودند «درس شجاعت، ایثارگری، فداکاری و جانبازی که هر انسان در طول تاریخ به دنبال آن است، مکتب آزادی به نام حسین (ع) است.» اضافه کرد: دشمن نمی‌داند که نوع تفکر و اندیشه‌ای که عاشورا به ما می‌آموزد، شجاعت در مقابل دشمن است، این تفکر انقلاب، عاشورا و اسلام را تضمین کرده؛ نباید در مقابل دشمن ترسید، این در حالی است که امام حسین (ع) این ایده فکری را در جامعه به پیروانش القا کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425488

مهمترین اخبار ایران و جهان: