نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 19:32

روابط عراق با همسایگان خوب است

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که روابط عراق با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی و خاورمیانه خوب است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق روز دوشنبه در کاخ بغداد از رؤسا و نمایندگان هیئت های دیپلماتیک کشورهای عربی در عراق استقبال کرد.

در ابتدای این دیدار، عبداللطیف رشید ضمن خوشامدگویی به حاضران، تاکید کرد که روابط عراق با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی و خاورمیانه خوب است و ضمن ابراز امیدواری به حصول نتایج مثبت، خاطرنشان کرد که تلاش برای تحکیم این روابط در حال انجام است.

عبداللطیف رشید اعلام کرد: اوضاع در عراق در حال حاضر بسیار بهتر است و شهرها و استان ها شاهد ثبات امنیتی هستند و همزمان اقداماتی برای خشکاندن منابع تروریسم در حال انجام است.

از سوی دیگر صطام جدعان الدندح، سفیر سوریه در عراق نسبت به تحکیم امنیت در عراق ابراز امیدواری و بر لزوم هماهنگی و همکاری تاکید کرد.

علی الحبحاب، سفیر لبنان در عراق هم بر اهمیت تلاش برای اطمینان طوایف در عراق تاکید کرد.

ولید محمد اسماعیل سفیر مصر در عراق هم از اقدامات دولت عراق پس از هتاکی به قرآن در سوئد حمایت و بر اهمیت تامین امنیت مراکز دیپلماتیک تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق در خصوص قرآن سوزی تاکید کرد که عراق حملات مجرمانه به قرآن کریم را محکوم کرده و از مقامات سوئدی خواسته تا این اقدامات ننگین را تکرار نکنند.

وی گفت: همه مراکز دیپلماتیک در عراق تحت حمایت ما قرار دارند و این وظیفه ما است و اجازه تعدی به مراکز دیپلماتیک را نمی دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398644

مهمترین اخبار ایران و جهان: