نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 14:41

بهترین مبلغ در زمانه جهاد تبیین شهدا و خانواده شهدا هستند

خرم‌آباد - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تأکید کرد: بهترین مبلغ در زمانه جهاد تبیین شهدا و خانواده شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی امروز چهارشنبه در یادواره شهدای مداح لرستان در سخنانی با بیان اینکه محرم فصل عاشقی و هنگامه تقویت روحیه حماسی مبارزه با ظلمت است، اظهار داشت: محرم بهار کسانی است که دلداده سیدالشهدا هستند، چقدر خوب یادواره شهدایی که اهل مدح اهل‌بیت بودند، در روز اول محرم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا (ع) اهل تبیین و روشن‌کردن ذهن‌های بقیه بوده است، عنوان کرد: ایشان با خانواده خود پای حق رفت، کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، بار تبیینی را خانواده این امام بزرگوار نیز بر دوش کشیدند و به آن عمل کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه خانواده سیدالشهدا (ع) تبیین‌گر و اهل روشنگری بودند، افزود: مداح، مبلغ اسلام و اهل تبلیغ حق است.

حجت‌الاسلام قمی گفت: مداحی که شهید شده، بقیه مسیر را خانواده او باید طی کند، مسئولان، مردم، هیئتی‌ها، طلبه‌ها و… موظف هستند. برای خانواده شهید یک منزلت خاص تعیین شده است، کار سیدالشهدا را خانواده ایشان به اتمام رساندند.

وی، بیان داشت: غوغایی که در جهان رقم خورده مدیون تبیین زینب کبری (س) است، مسیری که شهدا طی کرده‌اند با ارج‌نهادن به پدر و مادر شهدا، همسران، فرزندان شهدا باید طی شود، خانواده شهدا باید از شهید حرف بزنند، روشنگری کنند، در جنگ روایت‌ها، باید روایت کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه خانواده شهدا باید تبیین کنند، وصیت‌نامه شهدا را تبیین و معرفی شود، در وصیت‌نامه شهدا چقدر دعوت به حجاب داریم.

حجت‌الاسلام قمی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان هم باید وظایف خود را انجام دهند، افزود: اما اثری که خانواده شهید بر جامعه دارد، هیچ‌کس نمی‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمانه جهاد تبیین و تبلیغ، بهترین مبلغ خود شهدا و خانواده شهدا هستند، ادامه داد: شهدا پای آرمان خود و امام حسین (ع) ایستادند و به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر ادامه مسیر مداحان شهید توسط مداحان و هیئت‌های مذهبی، افزود: محکم پای‌کار اهل‌بیت (ع) بایستیم، همه ما، هیئتی‌ها و… با شهدا ارتباط وجودی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قمی با تأکید بر اینکه خانواده شهدا باید محور جهاد تبیین باشند، بیان داشت: امیدوارم خداوند این توفیق را به ما بدهد که شرمنده شهدا نشویم و امسال عزاداری‌های محرم به‌گونه‌ای برگزار شود که شهدا از ما راضی باشند و برکات این عزاداری‌ها روشنگری باشد و به سمت پیشرفت پیش برویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1372488

مهمترین اخبار ایران و جهان: