نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 11:48

اردوی جهادی گروه علویون بسیج دانشجویی مازندران در بندپی شرقی

گروه جهادی علویون بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران اردو جهادی را در روستای ویشگون از توابع بندپی شرقی شهرستان بابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، گروه جهادی علویون بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران اردو جهادی را در روستای ویشگون از توابع بندپی شرقی شهرستان بابل برگزار کرد.

با توجه به اینکه حضور دانشجویان در اردوهای جهادی سبب آشنایی آنها با وضعیت کشورشان می‌شود و آنها را با وظایفی که باید در آینده به دوش بکشند آشنا می‌کند، گروه جهادی علویون بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران اقدام به برپایی اردو جهادی از تاریخ ۷ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ در منطقه محروم کرد.

این اردوی جهادی با حضور دانشجویان و دانش آموزان محلی برگزار شد و فعالیت‌هایی نظیر طراحی داخلی مدرسه، کار فرهنگی آموزشی، تدریس دروس، برپایی میز خدمت، ویزیت اهالی محل توسط پزشک، پایش دام توسط دامپزشک انجام شد.

۲۱ نفر از جهادگران دانشجو در این اردو شرکت کرده و فعالیت‌های خوبی را با ‌کمک دانش‌آموزان محلی انجام دادند.

در این اردو بر روی ۴۰ تا ۵۰ نفر از دانش‌آموزان محلی فعالیت‌های آموزشی متنوعی انجام شد.

در برخی طراحی‌های داخلی مدرسه دانش‌آموزان با کمک جهادگران نقاشی‌های زیبایی را کشیدند.

در روز ویزیت هم پزشک دکتر رمضان‌تبار توانست حدود ۴۰ نفر از بیماران را ویزیت کند و داروهای مورد نیاز برای این اشخاص را تجویز کند.

در مجموع بیماری شایع بین افراد محلی کمردرد و پا درد بوده‌است که به‌دلیل مسیر نامناسب بوده که این اهالی روزانه چندین بار باید آن مسیر را طی کنند.

دامپزشک دکتر تاجیک طی پایش ۱۰۰ راس دام که انجام دادند، دریافتند که وضعیت نامناسب دامداری‌ها، عدم واکسیناسیون و سم پاشی به هنگام و عدم مشاوره با دامپزشک توسط اهالی محل از مشکلات عدیده در محل بوده‌است که در این زمینه نیز در آینده نزدیک با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته واکسیناسیون و سم پاشی این دام‌ها توسط دامپزشکان انجام خواهد گرفت.

میز خدمت هم  ۱۱ مرداد ماه  برگزار شد و قاسم عزیززاده گرجی فرماندار بابل به همراه مدیران و معاونین شهرستان حضور یافتند تا از نزدیک مشکلات اهالی این محل را پیگیری کنند.

مردم محلی هم یک‌سری مشکلات من جمله آسفالت خیابان‌ها، مشکلات آب، مشکلات فرهنگی، خوراک دام و... را بیان کردند و قول پیگیری از سوی مسؤولان ذیربط داده‌شد.

در این اردو جهادی سعی شد مفهوم فعالیت جهادی در ذهن دانش آموزان جای گیرد تا در محل خودشان اگر مشکلاتی وجود داشته‌ است خودشان با آن تفکر جهادی پا در عرصه میدان بگذارند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431988

مهمترین اخبار ایران و جهان: