نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 19:38

نایب قهرمانی شطرنج‌بازان بوشهری در کشور و راهیابی به تیم ملی

دو شطرنج باز جوان بوشهری با قرار گرفتن بر سکوی دوم کشور به اردوی تیم ملی راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در رده‌های سنی هشت تا ۱۸ سال از هشتم مردادماه به میزبانی استان‌های گیلان، قزوین، تهران، لرستان و کرمانشاه برگزار شد و روز گذشته نیز خاتمه یافت.

در این دوره از رقابت‌ها ۷۶۵ شطرنج باز از سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند که در پایان رسول وزیری در رده زیر ۱۸ سال و امیررضا کردگار در رده سنی زیر ۱۴ سال عناوین نایب قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کردند.

برای دومین بار برای بوشهر

مژگان خوش قلب در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: نمایندگان استان بوشهر در این دوره از رقابت‌ها ۲۹ بازیکن شامل هشت دختر و ۲۱ پسر بودند که از شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، کنگان، دیر، جم، بردخون و گناوه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: کسب دو مدال نقره توسط آقایان وزیری و کردگار برای دومین بار در تاریخ شطرنج استان بوشهر اتفاق افتاده است و از سال ۸۴ تا کنون ورزشکاری در استان موفق به این عنوان نشده بود که شکر خدا روز گذشته این دو ورزشکار ما این افتخار را رقم زدند.

رئیس هیات شطرنج استان بوشهر عنوان کرد: با کسب نایب قهرمانی این دو ورزشکار آن‌ها از سوی فدراسیون شطرنج به اردوی تیم ملی کشورمان دعوت شدند تا در رقابت‌های بین المللی شرکت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431188

مهمترین اخبار ایران و جهان: