نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 10:57

پروژه‌های شرکت آبفای البرز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

 کرج- مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان البرز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا نامداری صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان البرز که با حضور محرابیان وزیر نیرو صورت گرفت، اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها به ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بخش زیادی از تنش آبی استان البرز فروکش کرد و ساکنان این مناطق از آب شرب سالم بهره مند شدند.

وی بیان کرد: بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه شماره ۲ کرج با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه، پوشش جمعیت ۲۰۰ هزار نفر در مناطق کرج، رجایی شهر، کمالشهر و مهرشهر با اعتباری حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اولین پروژه بود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز تصریح کرد: دومین پروژه بهره برداری از ۶ مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۱۸ و نیم مترمکعب برای مناطق کرج، مهرشهر، رجایی شهر و روستاهای ایقربلاغ، هیو، قاسم آباد بزرگ و ساوجبلاغ با اعتباری حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: سومین پروژه حفر، تجهیز و مهندسی مجدد ۶۵ حلقه چاه و خطوط انتقال و توزیع اصلی با میزان افزایش تولید ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به طول ۴ و نیم کیلومتر با اعتباری حدود ۴۳۰ میلیارد تومان بود.

نامداری متذکر شد: آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج به ظرفیت ۵۷۰ لیتر بر ثانیه برای جمعیت ۲۲۰ هزار نفری در مناطق فردیس، کرج، محمدشهر، مشکین دشت با اعتباری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیز آخرین پروژه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374588

مهمترین اخبار ایران و جهان: