نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 09:15

نظارت ویژه دستگاه قضائی مازندران بر فعالیت نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس‌کل دادگستری مازندران انتخابات پیش رو را مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه باید زمینه حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، گفت: فعالیت‌های نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی، به صورت ویژه توسط دستگاه قضائی و نظارتی مازندران رصد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری یکشنبه‌شب در دومین جلسه پیشگیری و مقابله با تخلفات انتخاباتی استان، اظهار کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، از مهم‌ترین رخدادهای ماه‌های آتی است و در این راستا حضور پرشور مردم در انتخابات و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای این حضور پرشور، باید با دقت و جدیت مورد تاکید و مد نظر ویژه قرار گیرد.

وی، مهم‌ترین رویکرد ستاد مقابله با تخلفات انتخاباتی استان را پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: اعضای ستاد باید به وظایف خود، متعهدانه و مسؤولانه، توأم با دقت و جدیت عمل کنند و در این راستا تخلفات انتخاباتی در شعب ویژه دادگستری استان با دقت و سرعت رسیدگی خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران از تشکیل کمیته رصد فعالیت‌های مالی کارگزاران و نامزدهای انتخابات در استان خبر داد و افزود: یکی از موضوعات مهم در فرایند برگزاری انتخابات، رعایت بیت‌المال و عدم هزینه کرد از بیت‌المال، له یا علیه نامزدها است که در این خصوص مراجع ذیربط نظارت ویژه‌ای بر موضوع خواهند داشت.

اکبری، تشکیل کمیته ویژه رصد فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین تبلیغات در دوران انتخابات در فضای مجازی صورت می‌گیرد، مراجع ذیربط و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید نظارت و دقت ویژه‌ای در این بخش داشته باشند تا از بروز تخلفات انتخاباتی پیشگیری شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578288

مهمترین اخبار ایران و جهان: