نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 13:50

تسهیلات 2 میلیاردی برای کارفرمایانی که معلولان را به کار گیری کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هر کارخانه یا کارگاهی که از ظرفیت معلولان استفاده کند، ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر تسهیلات ۴ درصد پرداخت می‌کنیم و تا ۵ سال پرداخت بیمه‌ای که سهم کارفرما است را بهزیستی پرداخت می‌کند.

روح‌الله خدابنده‌لو، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس ضمن تبریک روز جهانی معلول با بیان اینکه در استان زنجان ۱۸ هزار و ۸۷۳ معلول زیر چتر حمایتی بهزیستی هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۸۸ معلول، مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: در این راستا ماهیانه مبلغی بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان برای معلولان زیر پوشش بهزیستی استان مستمری پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال معلولان تصریح کرد: بهزیستی برای آن دست از معلولانی که کارآفرینی می‌کنند علاوه بر کمک بلاعوض، اگر معلولی توانمند باشد و از معلولان دیگر به کارگیری کند و یا هر کارخانه یا یارگاهی که از ظرفیت معلولان استفاده کند، ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر تسهیلات ۴ درصد پرداخت می‌کنیم و تا ۵ سال پرداخت بیمه‌ای که سهم کارفرما است را بهزیستی پرداخت می‌کند.

خدابنده‌لو با اشاره به آزمون استخدامی ویژه معلولان که از ۵ آذرماه تا ۱۳ همین ماه فرصت ثبت نام داشتند، تصریح کرد: در کل کشور بالغ بر ۴ هزار ۳۰۰ معلوم استخدام می‌شوند که سهمیه سه درصد افراد دارای معلولیت در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در آن لحاظ شده است، بنابراین به افراد دارای معلولیت در استان توصیه می‌شود که از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان‌ با بیان اینکه در حال حاضر بهزیستی با کمک بانک‌های عامل چه در حوزه روستایی و چه در حوزه شهری تسهیلاتی خوبی برای معلولان در حوزه اشتغال در نظر گرفته  و پرداخت می‌‌کند، بیان داشت: تامین مسکن برای معلولان مورد تاکید دولت است که در این راستا برای ۱۵۹ خانواده دو معلول و بیشتر در استان در حال حاضر برای این تعداد مسکن در حال ساخت داریم.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593500

مهمترین اخبار ایران و جهان: