نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 14:42

غلبه بر مشکلات بهداشت و درمان هرمزگان به حمایت ملی نیاز دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خواستار حمایت ملی برای غلبه بر مشکلات بهداشتی و درمانی هرمزگان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پیش از ظهر امروز در جلسه مرکز پژوهش های مجلس، دکتر جاودان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به همراه چند نفر از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که در نظام سلامت صاحب نظر هستند به منظور پیگیری برطرف شدن چالش بودجه سال جاری دانشگاه ومرتفع شدن نقاط ضعف آن در بودجه سال ۱۴۰۳شرکت کرد.

 در این جلسه چالش های دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه عدالت در سلامت مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مولفه های مورد ارزیابی نقاط ضعف و چالش های بودجه در سال های اخیر بود که تاکید شد برای دستیابی به هدف عدالت در سلامت لازم است نقاط ضعف بودجه در حوزه ارائه خدمت بهداشتی، درمانی و آموزشی در مناطق محروم باید در سال آینده مرتفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن مطرح کردن مشکلات استان به منظور طرح در بودجه سال آینده کشور گفت: استان هرمزگان یک استان وسیع و گسترده میباشد که به دلیل پراکندگی جغرافیایی نیازمند توجه ویژه به جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت محور است.

دکتر غلامعلی جاودان با بیان اینکه سلامتی حق اولیه یکایک انسان‌ها ست و وظیفه ما به عنوان متولیان سلامت حفظ و نگهداشت آن است در این جلسه مسائل حوزه بهداشت استان‌های محروم از جمله هرمزگان را برشمرد و خواستار لحاظ آن در بودجه مصوبه سال آتی کشور شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566388

مهمترین اخبار ایران و جهان: