نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 15:02

حیاط دولت| از توضیحاتی درباره داوطلبان کنکوری مشکوک به تقلب تا فروش شیرخشک با قیمت سابق

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه  (6 دی) هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر ارشاد: از هفتۀ آینده دوشنبه‌ها بلیت سینما نیم‌بها می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت،‌گفت: سمفونی «حاج قاسم» هفته آینده رونمایی می‌شود.

وی افزود: امشب اختتامیه جایزه جلال را خواهیم داشت. امسال صدمین سال تولد جلال آل احمد است و در مراسم تالار وحدت امشب مراسم ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

وزیر ارشاد اظهار داشت: از هفته آینده دوشنبه هم علاوه بر سه شنبه، بلیت سینما نیم بها می‌شود. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی: ادعاها درباره غنی‌سازی حرف جدیدی نیست

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: کار رسانه ای سیاسی که مجددا در خصوص غنی سازی ایران مطرح شده است، حرف جدیدی نیست و در گزارش مدیر کل شورای حکام مطرح شده بود. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

وزیر ارتباطات: هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت اینترنت گرفته نشده است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد افزایش قیمت اینترنت گفت: به دنبال سود اپراتور نیستیم، به دنبال افزایش کیفیت هستیم. اپراتورها مدت‌هاست که درخواست افزایش تعرفه دارند.

وی افزود: اگرچه از سال ۹۶ تعرفه‌ها دست نخورده اما سازمان تنظیم مقررات شروطی را برای افزایش قیمت مشخص کرده است. هنور تصمیمی گرفته نشده است اما قطعا افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را نمی‌پذیریم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

جبلی: نامزدهای انتخاباتی می توانند از بستر تلویزیون استفاده کنند

 پیمان جبلی رئیس صداوسیما، صبح امروز در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: صداوسیما با راه اندازی 200 کانال تبلیغاتی درصدد است تا بستری برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کند تا بتوانند تبلیغات خود را منتشر کنند.

وی افزود: آئین نامه تبلیغاتی توسط صداوسیما تهیه خواهد شد و به ستاد انتخابات کشور ارسال می شود و بعد از تایید به نامزدها ابلاغ می شود؛ نامزدها می توانند تبلیغات خود را آماده کنند و به صداوسیما برای پخش ارسال کنند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه: دولت اراده‌ای برای کاهش یارانه‌بگیران ندارد

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در جمع خبرنگاران در مورد کاهش تعداد یارانه بگیران گفت: در دولت اراده‌ای برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد. پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان قطعا بروزرسانی می‌شود و متناسب با آن ممکن است برخی از افراد جابجا شوند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

سلاجقه: علت محو شدن ابرها در بالای دریاچه ارومیه در دست بررسی است

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره ادعای محو شدن ابرهای باران زا بر روی دریاچه ارومیه اظهار داشت: مرجع علمی تغییر اقلیم کشور و پژوهشکده محیط زیست را مکلف کردیم در یک بازه زمانی دو هفته ای با نشستی که با تمام دستگاه ها می گذارند مسائل مربوط به تغییر اقلیم و عواقبی که دارد را بررسی کنند.

وی افزود: آن چه که در بحث دریاچه ارومیه مطرح می شود هم بررسی شود، در واقع هر کشوری روش های علمی خاصی را بر اساس تغییر اقلیم استفاده می کند، میانگین بارش در کشورهای همسایه هم نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است و تحت تاثیر شدید تغیرات اقلیمی قرار گرفتند اما اینکه جبهه هوایی بارانی و روی دریاچه ارومیه محو شود نیاز به بررسی علمی دارد اینکه گاز متانی که آنجا تولید می شود یا افزایش دما تاثیر دارد یا نه ، روی این مسائل کار می شود. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

وزیر ورزش و جوانان: ساخت ورزشگاه جدید از محل تهاتر نفت انجام خواهد شد

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز با اشاره به نهایی شدن توافقات انجام شده برای ساخت مجموعه جدید فرهنگی ورزشی در تهران اظهار داشت: ساخت ورزشگاه یکی از پروژه‌های بزرگ است که در تاریخ ورزش کشور بی‌سابقه است. طرح کلان پروژه با پیمانکار چینی است اما از ظرفیت پیمانکارهای داخلی نیز استفاده خواهد شد.

کیومرث هاشمی درخصوص تامین هزینه‌های ساخت این پروژه عظیم ورزشی گفت: از محل تهاتر نفت این کار انجام خواهد شد و یکی از محاسن پروژه این است که بدون هیچ دغدغه‌ای منابع مالی آن تامین شده است. بعد از کار مشاوره و طراحی، کار ساخت پروژه آغاز می‌شود. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

وزیر راه و شهرسازی: ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در چابهار به بهره برداری رسید

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور، قطعه زاهدان به چابهار است که تلاش می کنیم تا اواخر سال آینده این پروژه به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی افزود: این پروژه با کوه های سختی مواجه است، در همین راستا ۳۹ رشته تونل در این مسیر به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرا است و با اجرای این پروژه‌ها، استان سیستان و بلوچستان به کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: روز گذشته شاهد عملیات اجرایی قرارداد بین بخش خصوصی با بندر شهید رجایی چابهار به ارزش هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودیم و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

زاکانی: زیرساخت‌های فساد در مافیای زباله را از بین می‌بریم

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوع قراردادهایی که پیش ازاین برای جمع‌آوری پسماند در تهران وجود داشت، گفت: برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک را تنظیم کرده بودند و یک پولی را هم از این کسانی که این قرارداد را بسته بودند می‌گرفتند و پول ناچیزی هم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دیگر در این موضوع مافیایی وجود ندارد؟ تصریح کرد: مگر می‌شود مافیا نداشته باشیم؟ ما تازه از دی در حال عوض کردن قراردادها هستیم تا زیرساخت ایجاد همچین مفسده‌ای را از بین ببریم. کارهایی شروع شده تا زیرساخت های ایجاد چنین مفسده‌ای را از بین ببریم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

واکنش وزیر بهداشت به ادعاهای مطرح شده به کمبود شیرخشک

 بهرام عین اللهی وزیر بهداشت  در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: الحمدلله اکنون وضعیت شیرخشک باتوجه به تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد تا شیرخشک را فقط به مصرف کننده واقعی با نرخ سابق داده شود، مشکلی ندارد. با ارائه کد ملی و افرادی که زیر دو سال هستند با همان نرخ سابق شیرخشک را دریافت می‌کنند. مابقی که برای مصارف دیگر از شیرخشک استفاده می کنند با نرخ آزاد است. میزان مصرف شیرخشک در ماه ۵ میلیون قوطی است و ما ۱۲ میلیون توزیع داشتیم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

معاون رئیس‌جمهور: دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است، درباره پیشنهاد دولت به مجلس در خصوص تعیین دومین روز تعطیل در هفته گفت: پیشنهاد دولت همان تعطیلی است که از قبل برای پنجشنبه و جمعه مطرح بوده است. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

توضیحات سخنگوی دولت درباره داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دربحث متقلبان کنکور هم دولت و هم سایر قوا همدل هستند و جدیت دارند و معتقدند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد زیرا این‌ خلاف حقوق سایر داوطلبان و مردم است. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

معاون علمی رئیس جمهور: دستیابی ایران به دانش فنی واکسن ذات الریه که ۱۳ سویه را غیرفعال می‌کند

روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک شرکت دانش بنیان ایرانی به دانش فنی واکسن پنوموکوک برای درمان بیماری پنومونی یا ذات الریه و واکسن بیماری گوارشی دست یافت.

وی با بیان اینکه بیماری پنومونی از ۱۳ ویروس ایجاد می‌شود، افزود: وزارت بهداشت از سال ۱۳۹۶ تصمیم گرفت به دلیل آسیب زیادی که این بیماری به بچه های کمتر از پنج سال می‌رساند و حتی باعث ۲۰ تا ۳۰ درصد مرگ و میر بیمار می‌شود، این واکسن را به سبد واکسیناسیون ملی اضافه کند ولی به دلیل هزینه و ارزبری زیادی که این واکسن داشت، این کار ممکن نشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به خبر خوب دستیابی یک شرکت دانش بنیان ایرانی به دانش فنی واکسن پنوموکوک اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت دانش بنیان که از سال ۱۳۹۶ تحقیق و توسعه را روی دو واکسن ذات الریه و بیماری گوارشی آغاز کرده بود، از سه ما قبل به دانش فنی آن به طور کامل رسید و اسناد و مدارک این دانش را به سازمان غذا و دارو ارایه کرده است. امیدواریم دهه مبارک فجر مطالعات بالینی این واکسن آغاز شود و از سال آینده متولدین کشور با این واکسن با قیمت بسیار ارزان واکسینه شوند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617944

مهمترین اخبار ایران و جهان: