نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 09:49

«گمرک پرویزخان» رکورددار ترانزیت زمینی کالا در کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از رشد 113 درصدی وزن کالاهای ترانزیتی با مقصد حوزه نظارت گمرکات این استان در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ارزش کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرکات این استان در نیمه نخست سال‌جاری را ۷۲۴ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۵۶ دلار به وزن ۱۸۲ هزارو ۷۸۲ تن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۱۱۳ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۳۷ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با ۵۶۴ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۶۷ دلار به وزن ۶۷ هزار و ۷۸۴ تن، با سهم ۷۸ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزن، بیشترین میزان از مجموع کالای ترانزیت مقصد گمرکات استان را از آن خود کرد.

وی سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد عنوان کرد و افزود: میزان آن ۹۵ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۴۷۷ دلار به وزن ۱۰۶ هزارو ۵۰۱ تن بوده است.

عباس‌زاده میزان کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه را ۶۳ میلیون و ۷۳۷ هزارو ۴۱۲ دلار به وزن ۸ هزار و ۴۹۶ تن عنوان کرد و افزود این مقدار کالای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه، از لحاظ وزن ۵ درصد و از حیث ارزش ۹ درصد از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

وی عمده کالاهای ترانزیتی خارجی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را اتومبیل نو و مستعمل، روغن موتور، کشنده، گوشت مرغ منجمد و عمده کالاهای ترانزیت داخلی با مقصد گمرکات این استان را ماشین ظرفشویی، ژنراتور، کولر گازی، تایر، لوازم برقی آشپزخانه و... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538300

مهمترین اخبار ایران و جهان: