نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 15:48

تولید خودرو برقی در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی تولید خودروهای برقی را یکی از اولویت های خودروسازی در استان برشمرد و گفت: شرکت هایی در حوزه تولید خوردوهای برقی در راستای آماده سازی زیرساخت‌ها با استفاده از متخصصان استانی و واردات در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند و مدیریت ارشد استان در جهت پشتیبانی و تقویت آنها در تلاش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در بیست و هفتمین نمایشگاه خودرو تبریز و قطعات وابسته با اشاره به اینکه استان سومین قطب خودروسازی و صنایع وابسته در کشور است، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین نیازها در حوزه خودروسازی، خودکفایی و تولید مستقل خودروهای به‌روز و مطابق با استانداردهای روز دنیا با استفاده از ظرفیت شرکت های مستقر در استان است.

وی افزود: موانعی در خصوص تولید خودروهای باکیفیت و به روز در استان وجود دارد که با تمام توان در حال برطرف کردن آن هستیم.

خرم ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری نمایشگاه خودرو در تبریز گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند ظرفیت ها و توانمندی‌های شرکت های فعال در حوزه خودرو و صنایع وابسته را نمایان و شکوفا بکند.

وی افزود: تبادل اطلاعات و تجارب شرکت هایی از نقاط مختلف کشور نیز یکی از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه خودرو در تبریز است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بیست و هفتمین دوره این نمایشگاه با حضور ۱۴۰ شرکت در ۴۵ حوزه مختلف برگزار می شود که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی دارد.

خرّم تولید خودروهای برقی را یکی از اولویت های خودروسازی در استان برشمرد و ادامه داد: شرکت هایی در حوزه تولید خوردوهای برقی در راستای آماده سازی زیرساخت‌ها با استفاده از متخصصان استانی و واردات در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند و مدیریت ارشد استان در جهت پشتیبانی و تقویت آنها در تلاش است.

وی از تولید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس طی یک سال گذشته در استان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مثبت در حوزه خودروسازی، بومی سازی تولید اتوبوس در استان بود که همه آنها در تبریز به کار گیری شد.
 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535200

مهمترین اخبار ایران و جهان: