نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 01:15

توقف در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های مازندران ممنوع شد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار سیلاب‌های محلی در استان، گفت: پرهیز از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان مورد تاکید است.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: شاهد بارش‌های رگباری در آسمان استان هستیم که باتوجه به بارش‌ها و همچنین پایان هفته به‌ویژه در محورهای کوهستانی لازم است رانندگان هنگام تردد با رعایت نقاط ایمنی و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی با هشدار آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در استان مازندران، گفت: سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌های موقتی و کم مقاوم از پیامدهای این سامانه بارشی است‌.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر اینکه شهروندان از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان خودداری کنند.

محمدی با اشاره به مواج بودن دریای مازندران، گفت: پرهیز از فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه دامداران دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع و فضای باز و در مناطق امن هدایت کنند، یادآور شد: نیروهای خدماتی و امدادی در حالت آماده‌باش هستند و نسبت به پاک‌سازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس، براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی از تا عصر جمعه شاهد بارش باران گاهی به‌صورت رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما در سطح استان خواهیم بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543988

مهمترین اخبار ایران و جهان: