نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 18:50

محیط‌بانان میانکاله و آشوراده به وظایف قانونی خود عمل کردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش میانکاله و منطقه آشوراده، به وظایف قانونی خود عمل کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، انتشار ویدئویی کوتاه از مشاجره لفظی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با محیط‌بانان منطقه آشوراده از روز گذشته در فضای مجازی و رسانه‌های داخلی و خارجی به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است.

ویدئویی که در آن مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در مواجهه با مسوول پناهگاه حیات وحش میانکاله که ماموریت حفاظت از منطقه آشوراده را  نیز بر عهده دارد، با فریاد و عصبانیت، محیط‌بانان را تهدید به ضرب و شتم می‌کند.

 عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در دیدار با محمود تقی‌پور، محیط بان و مسوول پناهگاه حیات وحش میانکاله و مسعود راهدار محیط‌بان پناهگاه حیات وحش میانکاله، با حمایت قاطع و دلجویی از این دو محیط بان وظیفه شناس،  به تشریح اتفاقات روز گذشته در منطقه آشوراده پرداخت و گفت: ساعت 10 و 30 دقیقه صبح روز جمعه 10 آذرماه سالجاری، مسوول پناهگاه حیات وحش میانکاله به همراه محیط بانان این پناهگاه،  به هنگام گشت و کنترل منطقه مشاهده کردند که نمایندگان ادارات بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان  بدون هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به عنوان مدیریت یکپارچه پناهگاه حیاط وحش میانکاله، با وارد کردن ادوات و تجهیزات راهسازی به جزیره آشوراده، قصد آغاز عملیات عمرانی را دارند.

وی ادامه داد: مامورین محیط زیست نیز ضمن رعایت ادب، متانت و شئون اداری و با معرفی خود از آنان درخواست کردند تا قبل از ورود به منطقه و عملیات عمرانی مجوزهای لازم را  ارائه کنند که متاسفانه این درخواست قانونی محیط بانان منطقه، مورد پذیرش مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان قرار نگرفت و نامبرده با تعرض به دو تن از مامورین و گرفتن لباس آنان، با داد و فریاد و توهین به محیط بانان، جو پرتنش و ملتهبی را ایجاد کرد.

کاویان با محکوم کردن این رفتار از سوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگردی استان گلستان با محیط بانانی که در حین انجام وظیفه بودند، افزود: در شرایط کنونی، که کشور بیش از پیش نیاز به همدلی و همراهی تمامی ارکان خود، اعم از دولت و مردم دارد،  انجام چنین واکنش‌های منفی آنهم از سوی یک مقام رسمی دولتی، یقینا به جایگاه نظام لطمه و موجب ایجاد تفرقه میان دو استان همجوار و همسایه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران  تصریح کرد: قطعا اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با جدیت، پیگیری‌های لازم از مبادی ذیربط را برای حمایت از شأن، جایگاه و حقوق محیط‌بانان در دستور کار قرار داد.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592700

مهمترین اخبار ایران و جهان: