از آنجا که حرکت به سمت شکل گیری دولت هوشمند مدتها است آغاز شده، وزیر ارتباطات بر تسریع این امر و ارائه هرچه بیشتر خدمات هوشمند به مردم و کاربران تأکید دارد.
بیست و پنجمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور و سایر اعضا، روز پنجشنبه برگزار شد. در این جلسه ابتدا گزارش پیشرفت پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سایر پروژههای اولویت دار دولت الکترونیک ارائه شد. این جلسه مصوباتی داشت که به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تحقق آنها سرعت و کیفیت ارائه خدمات دولتی به طرز محسوسی افزایش خواهد یافت.
بیست و پنجمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور و سایر اعضا، روز پنجشنبه برگزار شد. در این جلسه ابتدا گزارش پیشرفت پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سایر پروژههای اولویت دار دولت الکترونیک ارائه شد. این جلسه مصوباتی داشت که به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تحقق آنها سرعت و کیفیت ارائه خدمات دولتی به طرز محسوسی افزایش خواهد یافت.
وزیر ارتباطات در یکی از پیام رسانهای داخلی مطرح کرد: ️یکی از مصوبات بسیار مهم، الزام دستگاهها به حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان بود، البته این موضوع مربوط به مدارکی است که اکنون سرویس آنها در مرکز ملی تبادل سرویس وزارت ارتباطات قرار دارد. برای این منظور دستگاههای اجرایی موظف شدند تا پایان دیماه زیر ساخت فنی لازم برای دریافت برخط این مدارک را فراهم کنند. با راه اندازی این سرویس، دیگر در مراجعه به دستگاه های دولتی نیازی به ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی،کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و... نخواهد بود.
به گفته او، خبر خوش دیگر عزم دولت در حرکت به سمت دولت هوشمند است، در این خصوص مقرر شد پنج درصد از خدمات دستگاه ها تا پایان سال بصورت هوشمند ارائه شود.خدمت هوشمند به این معنی که:1)هیچگونه مدرکی بصورت فیزیکی از متقاضی دریافت نشود 2)تمامی استعلامات توسط دستگاه بصورت برخط از بانک های اطلاعاتی کشور دریافت شود 3)در فرآیند ارائه خدمت هیچگونه مداخله انسانی وجود نداشته باشد 4)در هر لحظه از شبانه روز امکان اطلاع از وضعیت درخواست توسط متقاضی فراهم باشد تحقق این موضوع قطعا منجر به تحول عظیمی در روال های اداری خواهد شد.
️با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به عنوان سرمایه های ملی کشور، با دستور رئیس جمهور مقرر شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل با سازمان اداری استخدامی کشور زمینه لازم را برای به کارگیری نخبگان این حوزه در بخش های مختلف دولت، ایجاد کرده تا علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و ارتقای دانش و مهارت های آنان مشکلات کاری و معیشتی آنان نیز پیگیری شود.
همچنین در این جلسه تمامی دستگاه های دولتی موظف شدند، تا پایان سال جاری حداقل 50 درصد از خدمات خود را در قالب پنجره هوشمند ملی خدمات ارائه دهند.
وزیر ارتباطات در یکی از پیام رسانهای داخلی مطرح کرد: ️یکی از مصوبات بسیار مهم، الزام دستگاهها به حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان بود، البته این موضوع مربوط به مدارکی است که اکنون سرویس آنها در مرکز ملی تبادل سرویس وزارت ارتباطات قرار دارد. برای این منظور دستگاههای اجرایی موظف شدند تا پایان دیماه زیر ساخت فنی لازم برای دریافت برخط این مدارک را فراهم کنند. با راه اندازی این سرویس، دیگر در مراجعه به دستگاه های دولتی نیازی به ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی،کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و... نخواهد بود.
به گفته او، خبر خوش دیگر عزم دولت در حرکت به سمت دولت هوشمند است، در این خصوص مقرر شد پنج درصد از خدمات دستگاه ها تا پایان سال بصورت هوشمند ارائه شود.خدمت هوشمند به این معنی که:1)هیچگونه مدرکی بصورت فیزیکی از متقاضی دریافت نشود 2)تمامی استعلامات توسط دستگاه بصورت برخط از بانک های اطلاعاتی کشور دریافت شود 3)در فرآیند ارائه خدمت هیچگونه مداخله انسانی وجود نداشته باشد 4)در هر لحظه از شبانه روز امکان اطلاع از وضعیت درخواست توسط متقاضی فراهم باشد تحقق این موضوع قطعا منجر به تحول عظیمی در روال های اداری خواهد شد.
️با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به عنوان سرمایه های ملی کشور، با دستور رئیس جمهور مقرر شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل با سازمان اداری استخدامی کشور زمینه لازم را برای به کارگیری نخبگان این حوزه در بخش های مختلف دولت، ایجاد کرده تا علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و ارتقای دانش و مهارت های آنان مشکلات کاری و معیشتی آنان نیز پیگیری شود.
همچنین در این جلسه تمامی دستگاه های دولتی موظف شدند، تا پایان سال جاری حداقل 50 درصد از خدمات خود را در قالب پنجره هوشمند ملی خدمات ارائه دهند.
وزیر ارتباطات در یکی از پیام رسانهای داخلی مطرح کرد: ️یکی از مصوبات بسیار مهم، الزام دستگاهها به حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان بود، البته این موضوع مربوط به مدارکی است که اکنون سرویس آنها در مرکز ملی تبادل سرویس وزارت ارتباطات قرار دارد. برای این منظور دستگاههای اجرایی موظف شدند تا پایان دیماه زیر ساخت فنی لازم برای دریافت برخط این مدارک را فراهم کنند. با راه اندازی این سرویس، دیگر در مراجعه به دستگاه های دولتی نیازی به ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی،کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و... نخواهد بود.
به گفته او، خبر خوش دیگر عزم دولت در حرکت به سمت دولت هوشمند است، در این خصوص مقرر شد پنج درصد از خدمات دستگاه ها تا پایان سال بصورت هوشمند ارائه شود.خدمت هوشمند به این معنی که:1)هیچگونه مدرکی بصورت فیزیکی از متقاضی دریافت نشود 2)تمامی استعلامات توسط دستگاه بصورت برخط از بانک های اطلاعاتی کشور دریافت شود 3)در فرآیند ارائه خدمت هیچگونه مداخله انسانی وجود نداشته باشد 4)در هر لحظه از شبانه روز امکان اطلاع از وضعیت درخواست توسط متقاضی فراهم باشد تحقق این موضوع قطعا منجر به تحول عظیمی در روال های اداری خواهد شد.
️با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به عنوان سرمایه های ملی کشور، با دستور رئیس جمهور مقرر شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل با سازمان اداری استخدامی کشور زمینه لازم را برای به کارگیری نخبگان این حوزه در بخش های مختلف دولت، ایجاد کرده تا علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و ارتقای دانش و مهارت های آنان مشکلات کاری و معیشتی آنان نیز پیگیری شود.
همچنین در این جلسه تمامی دستگاه های دولتی موظف شدند، تا پایان سال جاری حداقل 50 درصد از خدمات خود را در قالب پنجره هوشمند ملی خدمات ارائه دهند.
وزیر ارتباطات در یکی از پیام رسانهای داخلی مطرح کرد: ️یکی از مصوبات بسیار مهم، الزام دستگاهها به حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان بود، البته این موضوع مربوط به مدارکی است که اکنون سرویس آنها در مرکز ملی تبادل سرویس وزارت ارتباطات قرار دارد. برای این منظور دستگاههای اجرایی موظف شدند تا پایان دیماه زیر ساخت فنی لازم برای دریافت برخط این مدارک را فراهم کنند. با راه اندازی این سرویس، دیگر در مراجعه به دستگاه های دولتی نیازی به ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی،کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و... نخواهد بود.
به گفته او، خبر خوش دیگر عزم دولت در حرکت به سمت دولت هوشمند است، در این خصوص مقرر شد پنج درصد از خدمات دستگاه ها تا پایان سال بصورت هوشمند ارائه شود.خدمت هوشمند به این معنی که:1)هیچگونه مدرکی بصورت فیزیکی از متقاضی دریافت نشود 2)تمامی استعلامات توسط دستگاه بصورت برخط از بانک های اطلاعاتی کشور دریافت شود 3)در فرآیند ارائه خدمت هیچگونه مداخله انسانی وجود نداشته باشد 4)در هر لحظه از شبانه روز امکان اطلاع از وضعیت درخواست توسط متقاضی فراهم باشد تحقق این موضوع قطعا منجر به تحول عظیمی در روال های اداری خواهد شد.
️با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به عنوان سرمایه های ملی کشور، با دستور رئیس جمهور مقرر شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل با سازمان اداری استخدامی کشور زمینه لازم را برای به کارگیری نخبگان این حوزه در بخش های مختلف دولت، ایجاد کرده تا علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و ارتقای دانش و مهارت های آنان مشکلات کاری و معیشتی آنان نیز پیگیری شود.
همچنین در این جلسه تمامی دستگاه های دولتی موظف شدند، تا پایان سال جاری حداقل 50 درصد از خدمات خود را در قالب پنجره هوشمند ملی خدمات ارائه دهند.
باشگاه خبرنگاران جوانعلمی پزشکیفناوری
شناسه خبر: 829188