نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 15:51

تجهیز ۳۳ اتاق بهداشت برای سلامت دانش‌آموزان در مدارس اردبیل

اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان ۳۳ اتاق بهداشت در مدارس استان اردبیل ایجاد و تجهیز شده است.

کلام الله صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مناسب سازی و ایجاد اماکن و سالن‌های ورزشی در محوطه یا مجاورت مدارس با اولویت مدارس دخترانه اجرایی شده است.

وی از طراحی، بهینه سازی، متناسب سازی و تبدیل فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی، زمین ساحلی، کلاس درس تربیت بدنی و مدارس پویا در اردبیل طراحی و اجرایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل آزادسازی مجموعه‌های آموزشی ورزشی با رویکرد تربیتی و خانواده محوری در قالب طرح شهید خرازی را یادآور شد و بیان کرد: اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی، برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان، برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان، اجرای طرح پاک و توانمندسازی و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای ۶۳۴ هزار نفر ساعت برای فرهنگیان استان اردبیل در حوزه سلامت برگزار شده است.

صفری با اشاره به اینکه در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان ۳۳ اتاق بهداشت ایجاد و تجهیز شده است، گفت: آموزش خودمراقبتی به دانش آموزان در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف بهداشتی و براساس برنامه جامع آموزش سلامت و تشکل دانش آموزی سفیران سلامت در مدارس و عضویت بیش از ۳۴ هزار نفر دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در کلیه مدارس استان اردبیل در همین راستا اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در روز جهانی غذا برپایی سفره سلامت در تمام مدارس استان به منظور فرهنگ سازی استفاده از غذاهای سالم انجام شده است، افزود: توزیع بیش از یک هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و تغذیه‌ای بین دانش آموزان به صورت نمادین در تعدادی از مدارس استان اردبیل انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس با محوریت آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان و کسب رتبه برتر کشوری در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز در رشته دوومیدانی پسران، کسب یک مدال طلا رشته شطرنج پسران، کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره، یک مدال برنز در بخش انفردای در رشته ژیمناستیک پسران و کسب مقام نایب قهرمانی در بخش تیمی ۵ مدال نقره در رشته ژیمناستیک پسران از دستاوردهای حوزه سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل در یک سال اخیر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1029938

مهمترین اخبار ایران و جهان: