نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:48

پروژه‌های متناسب با نیاز کنگان اجرا شود

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: دولت پروژه‌هایی در خور شأن برای شهرستان کنگان لحاظ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به سفر قریب الوقوع هیئت دولت به استان بوشهر و شهرستان کنگان بیان کرد: مردم انتظار دارند در این سفر پروژه‌های در خور شأن برای آنها لحاظ شود و دور از انتظار است سهم آنان از مصوبات سفر کمتر از دیگر نقاط استان باشد که همین جا درخواست می‌کنم و مسئولان استانی و محلی این خواسته مهم مردم را به ریاست محترم جمهوری برسانند.

خطیب جمعه کنگان با تسلیت شهادت امام کاظم علیه السلام و بیان مبارزات سیاسی آن امام همام گفت: یکی از درس‌های امام کاظم مناجات نورانی و عرفانی آمیخته با سیاست است که در زمان اعزام به زندان بغداد بوده که نوعی پیوند عرفان و سیاست است.

محمودی اظهار داشت: انقلاب امام امت نیز منبعث از آموزه‌های امام کاظم بود و سیره پیر جماران نیز پیوند عرفان و سیاست بود.

وی مردم سالاری همراه با معنویت و دین را یک فکر نو در دنیای کنونی ذکر و گفت: در بیانیه گام دوم نیز رهبر معظم انقلاب در فرازهایی به چرایی آمیختگی عرفان و سیاست پرداخته است.

امام جمعه کنگان با تبریک چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی و یوم الله ۲۲ بهمن گفت: ۲۲ بهمن یک عید بزرگ برای ملت ایران است که موجب زنده کردن اسلام و معنویت در دنیا شده است.

محمودی افزود: به رغم تلاش دشمن که دین را افیون ملت‌ها معرفی کرد، انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین می‌تواند حکومت کند و دنیای مردم را آباد کند.

وی به بحث صبغه دینی در جمهوری اسلامی و وجود رهبری و مرجعیت شیعی در رأس حکومت و نیز وجود فقها، بزرگان و علما در قوای مختلف و در بستر تصمیم گیری کشور اشاره و در ادامه به وجهه مردمی جمهوری اسلامی اشاره و عنوان نمود: امروز همه ارکان حاکمیت مستقیم یا غیر مستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند و این یک افتخاری برای نظام دینی است.

خطیب جمعه کنگان با بیان ظلم‌های رژیم پهلوی و نیز تلاش دشمن در چند دهه گذشته برای مهار انقلاب از طریق فشارها، تحریم‌ها تهدیدها و دشمنی‌ها گفت: این حجم دشمنی نشان دهنده زنده بودن و پویایی انقلاب اسلامی است و این وعده الهی است که با استقامت محقق می‌شود.

محمودی با اعلام اینکه امروز انقلاب اسلامی الهام بخش ملت‌های مسلمان و همه آزادگان عالم است، ضمن دعوت مجدد از مردم برای حضور گسرده در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد: ملت بزرگ ایران با حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت خواهد کرد که پیوند بین ملت، نظام و ولایت پیوندی ناگسستنی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031682

مهمترین اخبار ایران و جهان: