نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 16:16

بازسازی شهر خوی 6 ماه نخست سال 1402 به اتمام می‌رسد/ ارزیابی ۲۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی شهر خوی ارزیابی شده است و برای ۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز تشکیل پرونده صورت گرفته است، گفت: با وجود انسجام خوب در تلاشیم تا در نیمه اول سال ۱۴۰۲ بازسازی شهر خوی را به اتمام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در ششمین جلسه شورای مسکن استان به اقداماتی که بنیاد مسکن در شهر زلزله زده‌ خوی انجام داده است اشاره و اظهار داشت: با توجه به اینکه استان زنجان جزء استان‌های معین در بحث بازسازی شهر خوی است، استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل نیز بازسازی بخشی از مناطق روستایی خوی را برعهده دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تسهیلات ابلاغ شده برای بازسازی شهر زلزله زده خوی اشاره کرد و گفت: از کل تسهیلات ابلاغ شده ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد تسهیلات تعمیری و ۲ هزار و ۱۲۰ واحد نیز تسهیلات احداثی برای کل شهرستان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان زنجان از ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد  در حدود ۸ هزار واحد است و مابقی برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: حدود ۶۷ هزار واحد مسکونی در شهر خوی وجود دارد که باید از همه این واحد‌ها  بازدید به عمل بیایید تا میزان خسارت‌ها مشخص شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه  تا به امروز بیش از  ۲۰ هزار واحد مسکونی شهر خوی ارزیابی شده است و برای ۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز تشکیل پرونده صورت گرفته است، گفت: با وجود انسجام خوب در تلاشیم تا در نیمه اول سال ۱۴۰۲ بازسازی شهر خوی را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه طی بازدیدهایی که از روستاهای شهر خوی به عمل آمده است، واحد‌هایی که دچار خسارت نشده بودند از جمله واحدهایی بودند که از تسهیلات طرح ویژه استفاده کرده و مقاوم سازی شده بودند، گفت: ضرورت دارد تلاش کنیم تا مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را افزایش دهیم چرا که هر چه مقاوم سازی بیشتر شود، به همان میزان از خسارات‌های احتمالی در آینده کاسته خواهد شد.

خواجه‌ای در ادامه با بیان اینکه حدود ۵۷ درصد از واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده است، افزود: استان زنجان از سال ۹۷ تا سال جاری در این زمینه حائز رتبه یک کشوری است که از بانک‌های عامل تقاضای همکاری لازم در راستای حفظ این را رتبه را داریم.

خواجه ای با اشاره به اینکه در مورد نهضت ملی مسکن کارها به خوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان فرودین ماه سال آینده، اگر مشکل تأسیسات زیربنایی ۵۴ واحد در شهرستان خرمدره حل شود آماده افتتاح است، چرا که عملا ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074738

مهمترین اخبار ایران و جهان: