نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 14:27

برنامه‌ریزی برای اعزام بیش 13 هزار زائر مازندرانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها ۱۰هزار نفر از مساجد و محلات در قالب کاروان رهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس از مازندران اعزام می‌شوند؛ گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان مراکز آموزش عالی استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سرهنگ عسکر مجیدی در نشست خبری ستاد راهیان نور مازندران و آیین رونمایی از پوستر جشنواره رسانه در راهیان نور و همچنین آئین آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی که در سالن جلسات سپاه کربلای استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت سید و سالار شهیدان، حضرت ابوالفضل عباس (ع) و امام سجاد (ع)، اظهار کرد: همه کسانی که در مسیری اعتلای اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند قطعا پاسدار انقلاب هستند.

وی گفت: یکی از حوادثی که در انقلاب اتفاق افتاد و آن را بیمه کرد، استحکام بخشید و دشمن را به شدت مایوس کرد، بحث فرهنگ دفاع مقدس، راهیان نور و ایثار شهادت است، دشمن با این حادثه به شدت مایوس شد چون فهمید با با درگیری فیزیکی نمی‌تواند با ما به پیروزی برسد.

مجیدی راهیان نور را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: دشمن پس از جنگ دوران دفاع مقدس به جنگ نرم روی آورد، راهیان نور بحثی است که در مقابل این جنگ قرار دارد و نیرویی در تراز انقلاب اسلامی تربیت می‌کند.

مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلا اعلام کرد: در سال‌های پیش از کرونا در مازندران بین ۳۶ تا ۴۰ هزار اعزام به راهیان نور داشتیم، امسال از چهارم بهمن ماه در مرحله نخست هزار و ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و در مرحله دوم از ۳۰ بهمن ماه هزار و ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان پسر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از ۹ اسفند ماه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان مراکز آموزش عالی استان به این اردو اعزام خواهند شد، براساس پیش‌بینی‌ها ۱۰هزار نفر از مساجد و محلات در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهند است‌.

مجیدی با بیان اینکه بحث بازدید از مناطق فکه، دهلاویه، چذابه و طرح علقمه برای نخستین‌بار به برنامه‌های اردوی راهیان نور اضافه شد، تاکید کرد: در کنار راهیان نور راهیان پیشرفت هم داشتیم، اولویت را برای زائر اولی‌ها گذاشتیم، در راستای مردمی کردن این سفر برای اعزام‌های خانوادگی بحث تغذیه و اسکان منوط به اطلاع‌رسانی به پایگاه‌های مقاومت سپاه پیش از سفر را خواهیم داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا یادآور شد: به ترتیب از روزهای اول تا پنجم اردو بازدید از یادمان شهدای فتح‌المبین، بازدید از منطقه فکه، کانال کمیل، دهلاویه و طلاییه، بازدید از اروند و شلمچه، نهر علقمه و هفت تپه انجام خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1056182

مهمترین اخبار ایران و جهان: