نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 08:39

امدادرسانی به ۷۴ حادثه در طرح نوروزی گلستان

گرگان- مدیرمدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: از ۲۴ اسفند تا یکم فروردین نیروهای هلال احمر گلستان به ۷۴ حادثه امدادرسانی کردند که ۳۷ مورد آن ها حوادث جاده ای بوده است.

قاسم غریب آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ۲۴ اسفند تا یکم فروردین نیروهای هلال احمر به ۷۴ حادثه امدادرسانی کردند که شامل ۳۷ مورد جاده ای، ۳۳ فقره خدمات حضوری، یک مورد دریایی ساحلی، یک مورد صنعتی کارگاهی و یک فقره در کوهستان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در مجموع این عملیات ها ۲۷۷ نفر حادثه دیده بودند که ۱۷۶ نفر مصدوم و به ۱۱۶ نفر امدادرسانی شد.

وی بیان کرد: ۳۸ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

طبق گفته غریب آبادی ۹۹ تیم امدادی متشکل از ۲۶۱ نفر در مجموع این عملیات حضور داشته و از ۵۸ دستگاه آمبولانس هم استفاده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به تنوع خدمات و فعالیت های اعضای جوان در طول ایام نوروز، گفت: از ۲۵ اسفند تا یکم فروردین با مشارکت ۲۲۹ عضو جوان در ۱۱ پست ثابت و سیار چهار هزار و ۷۹۷ نفر به ایستگاه های ثابت ایمنی و سلامت سراسر استان مراجعه کردند.

به گفته وی هزار و ۲۰۰ نفر با پیوستن به پویش بهرفت به پایبندی خودداری از انجام رفتارهای ترافیک ساز در حین سفر تشویق شدند.

غریب آبادی ادامه داد: هفت فضای دوستدار کودک برای بازی و سرگرمی کودکان مسافران ایجاد شده که دو هزار ۲۵۰ نفر کودک از این فضاها استفاده کردند.

وی به خدمات تیم های پیاده و دوچرخه سوار سحاب هم اشاره کرد و گفت: هزار و ۱۳۷ نفر در مراکز تفریحی و گردشگری استان خدمات امدادی و بشردوستانه و توصیه های ایمنی دریافت کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1105382

مهمترین اخبار ایران و جهان: