نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 08:56

صرفه‌جویی 485 هزار مترمکعب آب در شهرستانهای خاتم و مروست

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی طی 6 ماه گذشته بیش از 485 هزار مترمکعب آب در شهرستان‌های خاتم و مروست صرفه‌جویی شده است.

مهدی حیدری،‌رئیس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تعداد ۴ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی در مجموع به میزان ۲۱.۵ لیتر در ثانیه با حجم صرفه‌جویی ۴۸۵ هزار ۹۳۱ مترمکعب آب در راستای طرح احیا و تعادل بخشی در این دو شهرستان انجام شده است.

وی افزود: اداره منابع آب با همکاری دستگاه قضا با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست گفت: در همین راستا تعداد هشت مورد قطع و جمع‌آوری خطوط انتقال غیرمجاز آب به اراضی دیگر، ۲۴ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات چاه‌های مجاز دارای تخلف، دو مورد توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، پنج مورد کشیدن و توقیف منصوبات غیرمجاز، ۲۸ مورد شناسایی چاه و گودال غیرمجاز و شش مورد پر کردن چاه غیرمجاز انجام شده است.

حیدری با بیان این‌که تاکنون تعداد ۹۵ مجوز رفع عیب و تعمیر پمپ و لوله صادر شده است، گفت: تحویل حجمی آب کشاورزی و صنعت برای سومین سال پیاپی با همکاری کشاورزان و بهره‌برداران در حال انجام است.

وی تعداد بازرسی‌های گروه گشت این اداره را ۶۰۶ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در راستای جبران کاهش آب دهی چاه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب، ۱۲۷ مجوز در این دو شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست با بیان این‌که ۵۳۲ حلقه چاه کشاورزی و ۴۳ حلقه چاه صنعتی دارای کنتور هوشمند هستند، گفت: بیش از ۹۹ درصد از چاه‌های کشاورزی و بیش از ۷۴ درصد از چاه‌های صنعتی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538238

مهمترین اخبار ایران و جهان: