نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 15:16

زیر ساخت و توسعه سالن‌های سینمایی در اولویت سازمان سینمایی کشور

رئیس سازمان سینمایی کشور در نشست صمیمانه خود با هنرمندان استان فارس اولویت خود را توسعه و فراهم کردن زیرساخت های سینما در استان ها عنوان کرد و از برگزاری جشنواره ملی فیلم شیراز در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، هشتم آبان ماه سال جاری محمد خزاعی ریاست سازمان سینمایی کشور و هیات همراه با فعالان ، هنرمندان سینمایی و فیلمسازان استان فارس به نشست صمیمانه ای پرداختند. 

در این نشست مهدی فقیه نیز از تجربیات و کار های گذشته خود با خزاعی ریاست سازمان سینمایی کشور گفت و در ارتباط با هنرمندان جوان شیرازی صحبت هایی را عنوان کرد و خواسته او این بود که از جوانان هنرمند در استان فارس حمایت شود.

در ادامه هنرمندان استان فارس نیز سوالات و خواسته های خود را عنوان کردند و درخواست پیگیری خواسته های خود و کمبود های سینمایی استان فارس را داشتند.

رئیس سازمان سینمایی کشور در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: بسیار خرسندم که در سفرهای استانی امروز در شهر شیراز هستم ، من با اکثر مشکلات هنرمندان آشنا هستم و خرسند هستم از اینکه امروز هنرمندان مشکلات و دغدغه های خود را بدون ممیزی و راحت بیان کردند.

خزاعی با بیان اینکه قطعا استان فارس در حوزه سینما با استان های دیگر کمی متفاوت است گفت: نمی شود امکانات و شرایطی که برای استان فارس تعریف می شود با سایر استان هایی که در حوزه سینما توسعه پیدا نکردند یا نیروی انسانی کمتری دارند چه از لحاظ توزیع امکانات و زیر ساخت ها و چه از لحاظ مجوز ها و جشنواره ها برابری خواسته باشند.

وی افزود: زمانی که سفرها را آغاز کردیم، خیلی‌ از اهالی هنر و سینما به ما می گفتند دنبال چه چیزی هستید؟ از شهرستان‌ها به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید ؛ اما من همیشه گفته‌ام گوهر های سینما در استان ها هستند و اگر قرار است در سینمای ایران پوست اندازی شود و استعداد های جدیدی کشف شود باید در استان ها به دنبال آن باشیم ؛ اگر توجه ها بیشتر شود قطعا فیروزه های بسیاری در استان ها هستند.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: برنامه هایی که قرار است انجام دهیم و انجام داده‌ایم یک مورد افزایش بودجه های شهرستان ها نسبت به تهران ، ۷۰ درصد بودجه به استان ها و ۳۰ درصد به تهران تزریق شد البته این باید در نظر گرفته شود که این بودجه ۷۰ درصدی بین ۳۰ استان تقسیم می شود.

خزاعی با بیان اینکه امروز پیشنهادی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مطرح شد مبنی بر اینکه جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم شیراز برگزار شود عنوان کرد: پیشنهاد شده است چنین جشنواره ای با نام شیراز با موضوع خانواده برگزار شود البته موضوعات دیگر هم می‌تواند وارد جشنواره شوند اما برند جشنواره خانواده است که با این پیشنهاد موافقت شد.

وی تصریح کرد: ما از لحاظ سازمان سینمایی کاملا آماده هستیم تا رویداد های ملی را در استان ها گسترش دهیم و اگر ظرفیت فراهم شود اولین دوره این جشنواره سال آینده برگزار خواهد شد.

خزاعی در آخر خاطرنشان کرد: با وجود رتبه بالای ایران در جهان در حوزه سینما تا قبل از ورود بنده به سازمان سینمایی، تنها ۵۷۰ سالن سینما داشتیم که رقم بسیار ناچیزی است ، اما بنده قول دادم تا پایان سال ۱۴۰۴ ، ۱۰۰۰ سالن سینمایی افتتاح شود و تا به حال ۲۳۰ سالن نمایش در دو سال افتتاح شد ، و با مجوزی که شورای عالی سینما داد که اولین استان نیز استان فارس بود قرار شد چهار شهر فاقد سینما استان که بالای ۱۰۰ هزار جمعیت داشتند برای هر کدام ۵۰ میلیارد در همین سفر استانی مصوب شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556638

مهمترین اخبار ایران و جهان: