نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 13:22

برقراری پروازهای مستقیم بین «سمرقند» و گرجستان

وزیر حمل‌ونقل ازبکستان و معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان در چارچوب دیداری در شهر «تفلیس» موضوع برقراری پروازهای مستقیم بین «سمرقند» و گرجستان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «الهام محکم‌اف» وزیر حمل‌ونقل ازبکستان و «لوان داویتاشویلی» معاون نخست‌وزیر، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان در چارچوب دیداری در شهر «تفلیس» برقراری پروازهای مستقیم بین «سمرقند» و گرجستان را مورد بررسی قرار دادند. 

طرفین در این دیدار چگونگی و چشم انداز توسعه روابط حمل‌و‌نقل و لجستیک بین ازبکستان و گرجستان را بررسی کردند.

بر اساس گزارش وزارت حمل‌ونقل ازبکستان، در چارچوب مذاکرات با داویتاشویلی در مورد افزایش تعداد پروازهای منظم بین ازبکستان و گرجستان، برقراری پروازها به مقاصد جدید تبادل نظر شد.

طرف ازبکستان از پیشنهاد طرف گرجستان در مورد برقراری پروازها از گرجستان به «سمرقند» استقبال کرد.

وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان آمادگی خود را برای ایجاد تمام شرایط لازم برای ساخت بنادر و پایانه‌ها در سواحل دریای سیاه گرجستان با مشارکت کارآفرینان ازبک و ارائه کمک‌های عملی در استفاده موثر از بنادر موجود اعلام کرد.

طرفین همچنین در مورد افزایش تعداد مبادله فرم‌های مجوز هنگام حمل‌ونقل بین‌المللی به توافق رسیدند.

گرجستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 10 اکتبر  دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 آگوست سال 1994 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555282

مهمترین اخبار ایران و جهان: