نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 09:40

پیگیری برای مرمت و ساماندهی آثار تاریخی مازندران

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: در زمینه مرمت و ساماندهی میراث‌ فرهنگی استان، طرح‌ها مصوب شده و استارت کار را شروع کردیم‌.

محسن باستانی معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: طی اقدامات انجام شده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی پیرامون مرمت و ساماندهی میراث‌ فرهنگی استان، طرح‌ها مصوب شده و استارت کار را شروع کردیم‌.

وی با بیان اینکه شهر به شهر در حال برنامه‌ریزی هستیم، افزود: طی برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌ها در اولویت اول تا پنجم قرار می‌گیرند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه
پروژه‌ها را برای مرمت درنظر می‌گیریم، تصریح کرد: البته پروژه‌ها مشخص است و براساس اولویت‌بندی در مرحله اجرا قرار می‌گیرد تا کارها سریع‌تر انجام شود.

باستانی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی رخ داده است، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های نیمه کاره نیاز به منابع ملی دارند که استارت کار زده می‌شود.

وی  در ارتباط با خسارت سیل، یادآور شد: برخی از آثار تاریخی در بحث سیلاب دچار خسارت شدند که در این زمینه ازطریق فرمانداری‌ها مبالغی برآورد شده که باید پیگیری ازطریق مدیریت بحران برای مرمت بناهای تاریخی شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: در سیل اخیر عباس آباد مازندران حمام تاریخی دچار خسارت شد که ازطریق فرمانداری پیگیری برای جبران خسارت ازطریق مدیریت بحران در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603282

مهمترین اخبار ایران و جهان: