نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 13:02

۲۱ هزار نفر در محلات کم برخوردار استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۲۱ هزار نفر در محلات کم برخوردار استان شناسایی شده و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا جیریایی امروز همزمان با گرامیداشت هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۷۳ قانون بیمه همگانی به تصویب رسید و در آن زمان بیش از ۶۰ درصد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بودند و سازمان بیمه‌ای سابق مکلف شد با هدف پوشش فراگیر بیمه کار خود را آغاز کند.
 
وی افزود: سازمان بیمه سلامت کار خود را سال‌هاست که آغاز کرده است و در حال حاضر یکی از موفق‌ترین‌ها در دنیا هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهمی که در بیمه سلامت رخ داد و اجرای تمام رویدادها را بر عهده گرفت، تشکیل صندوق بیماران صعب‌العلاج توسط هیأت وزیران بود که در سال ۱۴۰۱ تصویب و برای اجرا به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد.

جیریایی با بیان اینکه در حال حاضر در این صندوق ۱۰۷ بیماری مختلف تعریف شده گفت: در استان ۴۵ نوع بیماری و ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار نشان‌دار شدند و بیش از 12.5 میلیارد تومان به آن‌ها کمک شده که البته بیشترین بسته خدمت از مؤسسات در محل پرداخت می‌شود و فرد بیمه شده زمان گرفتن خدمت، وجهی را پرداخت نمی‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: طرح دارو یاری با هدف دادن یارانه به بیمه‌شدگان و با سیاست حذف ارز ترجیحی بوده و خوشبختانه سازمان بیمه سلامت در این امر پیشگام بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیارد تومان یارانه دارو به مردم کمک شده و این امر توفیق بزرگی بوده و با اجرای ارز ترجیحی این امر به ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

جیریایی در ادامه اظهار کرد: پوشش درمان زوجین نابارور را داشتیم و توانستیم زوجین را تحت پوشش قرار دهیم بیش از ۳ میلیارد تومان به این گروه کمک شده است.

وی بیان داشت: در استان با تمام مؤسساتی که ارائه خدمت دارند قرارداد منعقد کردیم و زوج نابارور زمان مراجعه تمام خدمات را با پوشش ۹۰ درصدی دریافت می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع و صندوق روستایی یکی از طرح‌های اجرا شده در بیمه سلامت است و بر اساس تکلیف سازمان بیمه سلامت به صورت پزشک خانواده تمام بیمه‌شدگان تحت پوشش قرار گرفتند و خوشبختانه پرداخت قابل توجهی از جیب مردم کم شد و تمام خدمات تشخیصی درمانی را دریافت می‌کنند.

جیریایی اضافه کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد خدمات در سطح یک دریافت می‌شود زمانی که بیماری نیاز به خدمات داشت پزشک خانواده او را هدایت می‌کند و با کم‌ترین زمان ممکن و کم‌ترین هزینه خدمات را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به پوشش هزینه توان‌خواهان و بیماران بهزیستی ادامه داد: ۵۹ کد خدمتی برای توان‌خواهان و معلولین در حوزه شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی و کاردرمانی انجام شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از کارهای مهم در راستای پوشش فراگیر قبلاً ۳ دهم در پوشش قرار گرفتند و ۵ دهک اول به صورت رایگان تحت پوشش بیمه از خدمات بهره‌مند شدند و از مؤسسات درمانی خدمات دریافت می‌کنند در این راستا توانستیم ۱۸۳ هزار نفر را تحت پوشش رایگان قرار دهیم.

جیریایی افزود: محلات کم برخوردار ۲۱ هزار نفر شناسایی شد و به صورت رایگان تحت پوشش رایگان قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ۲۵۰۰ متر زمین در ۴ شهرستان مجوز ساخت و مجوز تخصیص اعتبار را گرفتیم گفت: پروژه خمین فردا افتتاح می‌شود و ۳ پروژه دیگر تا ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یکی دیگر از پروژه‌های مهمی که در دولت ۱۳ اتفاق افتاد را نسخه‌نویسی الکترونیک اعلام کرد و افزود: با توجه به چالش‌هایی که بر سر راه وجود داشت و مقاومت‌های زیادی که در پی داشت خوشبختانه توانستیم این پروژه را صد در صد اجرایی کنیم و تمام نسخ را به صورت الکترونیکی بنویسیم و به صورت آنلاین نسخ رسیدگی می‌شود. 

وی ادامه داد: بحث پرداخت تعرفه پرستاری در سال گذشته اجرایی شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550038

مهمترین اخبار ایران و جهان: