نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 10:56

حضرت زهرا (س) نمونه یک زن کامل است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: طبق روایات حضرت زهرا (س) نمونه یک زن کامل و حجتی بر ما و الگویی برای همه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، سید محمد حسینی در اجتماع مردم شهرستان سروستان این شهر را دیار مردمان اهل فرهنگ و صاحب ذوق و هنر دانست و گفت:  استان فارس بیش از 15 هزار شهید داشته که نشان از ایثارگری مردم فارس است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: ۲۸۰ شهید در جای جای کشور در حال تشییع شد که تنها با خدمت به مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب می‌توانیم قدردان آنها باشیم.

وی اضافه کرد: دولت در حال خدمت به مردم است و با اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد اما دولت در حال بهبود زیرساخت‌ها و رفع موانع است و با تلاش و مجاهدت و روحیه انقلابی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) پس از پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین علی (ع) سومین شخصیت عالم هستی و جلوه‌گر نور خاتم انبیا است بیان کرد: سال گذشته عده‌ای با شعارهایی فتنه‌آفرینی کردند و مدعی شدند در نظام اسلامی حقوق زن رعایت نمی‌شود در حالی که پیامبر در دوران جاهلیتی مبعوث شد که زن از کمترین حقوق برخوردار بود و قرآن کریم از زنانی چون فاطمه (س)، مریم و آسیه به عنوان الگوی تمام مردم نام برده و ما نیز پس از انقلاب شاهد بهبود جایگاه زنان هستیم.

وی افزود: برخی معتقدند ما باید کاری به مسائل سیاسی و آنچه در دنیا می‌گذرد نداشته باشیم در حالی که حضور در مسائل سیاسی اجتماعی و دفاع از حق در رفتار حضرت زهرا متجلی و وی مظهر مبارزه با ظلم بود و عاقبت نیز در همین راه جانش را داد.

وزیر اسبق ارشاد و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: طبق روایات حضرت زهرا (س) نمونه یک زن کامل و حجتی بر ما و الگویی برای همه است که اگر نسبت به وی و اهل بیت معرفت پیدا کنیم می‌توانیم در مسیر آنها حرکت کنیم.

حسینی افزود: مبارزه با باطل و طاغوت و استکبار مورد تاکید دین ما است و در قرآن ۶۷ بار نام فرعون به عنوان نماد طاغوت، ظلم و فساد ذکر شده و آسیه به عنوان یک زن در کاخ چنین فردی رشد کرده و به درجات والا رسیده است.

وی با بیان اینکه انسان دارای فطرت نمی‌تواند نسبت به ظلم اسرائیل در غزه سکوت کند گفت: کسانی که سال گذشته در مجامع جهانی از اغتشاشگران ایرانی حمایت می‌کردند چرا اکنون در برابر کشتار هزاران زن و کودک در غزه ساکت هستند؟

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607882

مهمترین اخبار ایران و جهان: