نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 12:35

مجلس سفارش به داخل را در حوزه صنایع دریایی مطالبه می‌کند

بندرعباس - عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس در حوزه سفارش نیازهای داخلی به کشتی‌سازان کشورمان به طور جدی مطالبه‌گری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله متفکر آزاد در بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با حضور در جمع مدیران این صنعت، اظهار کرد: دست فرمان نظام به سمت اقتصاد دریایی است و کشتی سازی پیشانی این عرصه است.

وی با بیان اینکه در حوزه تقنین آنچه نیاز صنایع دریایی است و اقتصاد دریا و توسعه کشتی سازی بدان نیاز دارد، فراهم است، تصریح کرد: ضربات برخی شرکت‌های بین المللی به پروژه‌های نفتی و کشتیرانی، ما را ملزم می‌سازد که حداکثر اتکا را به توان داخلی داشته باشیم.

به گفته متفکر آزاد، لازم است شرکت‌های دانش بنیان را هم در امور خودتان درگیر کنید تا آنها هم رشد کنند چرا که کشور به آن بسیار نیاز دارد. توسعه سواحل مکران به صنایع دریایی هم نیاز دارد و ایزوایکو در این میان می‌تواند نقش آفرینی کند.

متفکر آزاد همچنین از مدیران و متخصصان ایزوایکو خواست تا در رابطه‌ای تنگاتنگ با مجلس، هر کمک و رایزنی فرادستی برای حمایت از کشتی‌سازی لازم باشد را مطرح و دنبال کنند.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: سفارش به داخل باید جدی پیگیری شود و مجلس آن را مطالبه می‌کند.

در این جلسه سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به بیان گزارش دقیقی از حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این مجتمع و اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در این صنعت در زمینه ساخت و تعمیرات کشتی‌های محتلف در ابعاد متنوع پرداخت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465938

مهمترین اخبار ایران و جهان: