نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 16:51

فعالیت ۸۰ رام قطار در مسیر مشهد تا انتهای شهریور ماه

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در حال حاضر ۷۴ رام قطار به صورت رفت و برگشت از ۲۰ شهریور تا پایان ماه در حال تردد است. ۶ رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-مشهد نیز اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی نصیری ورگ، اظهار کرد: خراسان رتبه اول جابه‌جایی مسافر را دارد. ۷۰ درصد ظرفیت قطار‌های برون‌شهری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی از ۲۷ شهر مرکز استان در ایام تابستان به صورت فوق‌العاده در مسیر مشهد است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۴ رام قطار به صورت رفت و برگشت از ۲۰ شهریور تا پایان ماه در حال تردد است. ۶ رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-مشهد اضافه شده که ظرفیت جابه‌جایی حدود ۳۹ هزار نفر مسافر را در هر روز دارد. در روز ۳۰ صفر که بازگشت زائران پیاده را داریم و قطار‌های درون‌استانی را افزایش خواهیم داد، این میزان افزایش پیدا می‌کند.

نصیری ورگ عنوان کرد: از ظرفیت قطار‌های مشهد در ساعاتی که متوقف هستند برای جابه‌جایی زائران پیاده به نیشابور، فیروزه، خوشاب و نقاب استفاده می‌کنیم. برای سرخس نیز قطار فوق‌العاده پیش‌بینی خواهیم کرد. امروز یک قطار فوق‌العاده به نقاب می‌فرستیم تا زائرانی که قصد دارند از طریق ریلی از جوین به مشهد بیایند را جابه‌جا کنیم. جمعه نیز سه قطار فوق‌العاده برای نیشابور داریم.

مدیر کل راه آهن خراسان خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیک روز ۳۰ صفر در محدوده حرم و راه‌آهن معمولا مسافران با تاخیر می‌رسند، بنابراین مسافر جامانده زیاد داریم.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498682

مهمترین اخبار ایران و جهان: