نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 19:34

کاهش ۴۰ درصدی تصادفات در اربعین امسال

فرمانده انتظامی ایلام گفت: در اربعین سال جاری با تلاش کارکنان انتظامی و همراهی زائران، تصادفات در محورهای مواصلاتی استان ۴۰ درصد کاهش یافت.

سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی ایلام، شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  فارس در ایلام گفت: همایش بزرگ اربعین در سال جاری از ۲۷ مردادماه با مشارکت نیروی انتظامی و همه دستگاه های خدمات رسان در استان ایلام با هدف خدمت رسانی بی‌منت به زائران ابا عبدالله (ع) آغاز شد.
 
وی با اشاره به اینکه، نیروی های نظامی و انتظامی همگام با سایر ارگان‌ها در راستای ایجاد امنیت از همان روزهای ابتدایی در برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش تلاش کردند، افزود: تقسیم بندی شهر مهران به ۴ بلوک با رویکرد هر بلوک یک فرماندهی، از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده پلیس در این همایش بود.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: فرماندهان بلوک ها از فرماندهان شهرستان‌هایی انتخاب شده که کمتر در مسیر تردد زائران حسینی قرار داشته و ماموریت اصلی آنان ایجاد گشت‌های منظم و هدفمند به صورت ۲۴ ساعت در شهر مهران با هدف پیشگیری از سرقت بود.

سردار سلمانی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اصلی ترین اقدامات انجام شده در راستای امنیت زائران استقرار ۹ ایستگاه پلیس در مبادی و مسیر تردد این عزیزان در شهرستان‌های عقبه بود که وظیفه روان سازی ترافیک و ارائه خدمات انتظامی به زائران در مسیرها و محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران را بر عهده داشتند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین مسئله ترافیک یکی دیگر از ماموریت‌های پلیس بود که در این رابطه نیز تعداد ۹۰ گشت پلیس راه در محورهای مواصلاتی و ۵۰ گشت پیاده و تعداد ۳۰ گشت خودرویی کار روان سازی ترافیک در داخل شهر مهران را انجام دادند. 

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: در این راستا در اربعین سال جاری با تلاش کارکنان انتظامی و همراهی خوب زائران  تصادفات در محورهای مواصلاتی استان ۴٠ درصد و تصادفات فوتی نیز ۲۳ درصد کاهش یافت.

سردار سلمانی با تاکید بر اینکه بخشی از این موفقیت ناشی از اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای بود، گفت: یکی از افتخارات پلیس در اربعین امسال افزایش رضایتمندی مردم بود که با بررسی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۷ شاهد کاهش ۷۹ درصدی انتقاد از کارکنان و به تبع آن افزایش ۴۰ درصدی قدردانی زائران از عملکرد پلیس را  در استان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در اربعین سال جاری مردم و مسئولان استان با ایجاد بسترهای لازم به منظور استقبال از زائران حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در اربعین حسینی سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۳۰ هزار نفر از طریق مرز مهران عازم عتبات عالیات شدند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498838

مهمترین اخبار ایران و جهان: