نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 14:35

معلم بودن فرصتی بی بدیل است

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: معلم بودن و تلاش در نظام تعلیم و تربیت از جمله فرصت‌های بی بدیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از مدیران مدارس شاهد اصفهان در آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: در دنیا فرصت‌هایی نصیب انسان می‌شود که می‌تواند سعادت ابدی را تضمین کند و معلم بودن و تلاش در نظام تعلیم و تربیت از این جمله فرصت‌های بی بدیل است و در این میان مدیران مدارس رسالت خطیرتری دارند که نباید نسبت به آن غفلت کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت مدارس شاهد، وظیفه‌ای سنگین‌تر است چرا که خانواده شاهد، دِینی ثقیل بر گردن همه آحاد جامعه دارند، افزود: رفتار معلم، نوع گفتار و موضع معلم اثری فوق العاده در جان دانش آموزان مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: یک معلم خوب می‌تواند شخصیتی، چون امام راحل (ره) را برای دنیا تربیت کند، و امام خمینی (ره) همیشه از مرحوم شاه آبادی (استاد امام) با الفاظی، چون «روحی لک فداک» یاد می‌کرد.

وی با هشدار درخصوص تبعیت نوجوانان و جوانان از فرهنگ غلط غرب گفت: در این عرصه آموزش و پرورش و نقش معلم مهم و غرب سرمایه گذاری عجیبی بر روی نسل نوجوان و دانش آموزان ایران زمین کرده است.

همچنین در ابتدای این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به ارائه گزارشی از اقدامات وسیاست‌ها برای تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز در بهار تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار معلم رسمی در ۵۷۰۰ مدرسه در استان مشغول آموزش به دانش آموزان هستند.

محمد رضا ابراهیمی، یکی از سیاست‌های اصلی نظام را تحصیل همه افراد در کشور دانست و گفت: براین اساس تعدادی مدرسه یک نفره و همچنین ۷۶ مدرسه شاهد در استان فعال است.

وی، هدف اولیه تشکیل مدارس شاهد را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اهل بیت (ع) در کشور برشمرد و افزود: براین اساس جشنواره‌ای با نام «پرواز تا بی نهایت» به میزبانی اصفهان برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491182

مهمترین اخبار ایران و جهان: