نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:03

مشکلی در ورود اتوبوس های پاکستانی نیست/برخی افراد ویزا ندارند

در حالی مشاهدات خبرنگار مهر حکایت از عدم وورد اتوبوس های پاکستانی به داخل ایران دارد سخنگو ستاد اربعین می گوید اتوبوس های پاکستانی ورودشان مشکلی نداشته و برخی از مسافران ویزای عراق ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اربعین حسینی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مذهبی سالانه در جهان است که هر ساله میلیون‌ها زائر از سرتاسر جهان فرسنگ‌ها راه می‌روند، سختی‌های راه را به جان می‌خرند تا در مراسم اربعین شرکت کنند.

زائران پاکستانی اربعین حسینی که به دلیل ناامنی موجود در کشورشان با دشواری‌های فراوان همراه هستند هر ساله با طی کردن مسافت حدود ۱۵۰۰ کیلومتری در خاک پاکستان به خاک ایران می‌رسند تا از طریق مرز میرجاوه و ریمدان وارد سیستان و بلوچستان شده و پس از استراحت کوتاهی جهت پیوستن به خیل عظیم عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

زائران پاکستانی عموماً به دلیل تنگی معیشت با اتوبوس‌های پاکستانی و با سختی و مشقت فراوان خود را به عراق می‌رسانند.

امسال و در روزهای ابتدایی شهریور ماه سردار شرفی رئیس ستاد اربعین فراجا گفته بود که هماهنگی‌ها لازم برای ورود اتوبوس‌های پاکستانی انجام گرفته است.

وی عنوان کرده بود که پاکستانی‌ها موظف شده اند که تعداد راننده استاندارد را به همراه داشته و مقررات مربوط به ساعات رانندگی را رعایت کنند.

مشکلی در ورود اتوبوس های پاکستانی نیست/برخی افراد ویزا ندارند

سردار شرفی گفته بود که در استان سیستان و بلوچستان دو مرز میرجاوه و ریمدان برای ورود زائران پاکستانی اربعین حسینی به ایران در نظر گرفته شده است و با هماهنگی‌های انجام شده بین ایران و پاکستان، اتوبوس‌های زائران پاکستانی با اسکورت نیروهای پلیس راهور می‌توانند این زائران را به داخل ایران و مبادی مرزی با عراق منتقل کنند.

اما مشاهدات میدانی خبرنگار مهر در مرزهای ریمدان و میرجاوه حاکی از آن است که ورود اتوبوس‌های پاکستانی به ایران با مشکل مواجه شده است.

این مشکل باعث شده است تا ازدحام در مرز پاکستان ایجاد شده و منجر به اذیت شدن زائران شده زائرانی که با هزار شوق برای راهپیمایی مراسم اربعین خود را آماده کرده بودند حالا پشت مرزها هستند.

این در حالی است که ناوگان حمل و نقل برون شهری کشورمان سالهاست با مشکل کمبود اتوبوس دست و پنجه نرم می‌کند و حتی مسئولان در فکر اجاره اتوبوس از کشورهای همسایه بودند اما حالا گویا به اتوبوس‌های پاکستانی هم اجازه ورود به کشور نمی‌دهند.

هر چند این موضوع می‌تواند به دلیل راست فرمان بودن اتوبوس‌های پاکستانی باشد اما این موضوع به گفته سردار شرفی مورد بررسی قرار گرفته و حل شده بود.

برای پیگیری این موضوع ابتدا به سراغ سردار سید تیمور حسینی رفتیم تا از وی علت عدم ورود خودروهای پاکستانی را جویا شویم.

مشکلی در ورود اتوبوس های پاکستانی نیست/برخی افراد ویزا ندارند

وی گفت: این موضوع به پلیس راهور ربطی ندارد و پلیس منعی برای ورود اتوبوس‌های پاکستانی ندارد.

پس از جانشین رئیس پلیس راهور فراجا به سراغ جواد تشکری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین رفتم و از وی موضوع و علت مخالفت با ورود اتوبوس‌های پاکستانی را جویا شدیم.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مشکلی در ورود اتوبوس‌های پاکستانی نداریم و مشکل در باره ویزای برخی از مسافران است که فقط ویزای ایران را دارند و ویزای کشور عراق را ندارند.

تشکری افزود: این افراد نمی‌توانند از مرز کشور عراق عبور کنند و در ایران هم ویزایی برای آنها صادر نمی‌شود و باید از کشور مبدا ویزا گرفته می‌شد.

هر چند به نظر می‌رسد این پاسخ گره گشای مشکلات زائران پاکستانی حاضر در مرزهای ریمدان و میرجاوه نیست اما امید است که مسئولان ستاد اربعین و همچنین مسئولان پلیس راهور حداکثر همکاری را با زائران داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473038

مهمترین اخبار ایران و جهان: