نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 15:33

استقبال گرم کوچولوهای یک عشیره عراقی از زوار ایرانی +فیلم و عکس

خواهر و برادری که شیطنت‌های کودکانه‌شان را سر بادکنک‌ها خالی می‌کنند، اما در میان بازی حواسشان هست اگر زائری به موکبشان آمده با همان دستان کوچکشان برای او آب ببرند. در واقع این کار کوچولوهای یک عشیره دیالی خودش یک روضه مصور است.

گروه زندگی: پیاده‌روی اربعین تنها منحصر به جاده نجف تا کربلا نیست، بلکه مسیرهای منتهی به این جاده عشق هم شاهد ثبت لحظات نابی است که حکایت از دلدادگی عاشقان ثارالله دارد و ما ایرانی‌ها در این چند روز منتهی به اربعین حسینی بارها و بارها اوج مهربانی، کرامت و پذیرایی عراقی‌ها را از نزدیک نظاره‌گر بودیم.


موکبی در مسیر بازگشت به مرز خسروی

البته هر چقدر از مسیر مشایه دورتر می‌شویم این زیبایی‌ها را بیش‌تر می‌بینیم و حس می‌کنیم مخصوصاً در مسیر برگشت به مرزهای مهران و خسروی و آن هم در استان دیالی؛ استانی که هم‌مرز با استان کرمانشاه و ایلام ایران است. مردمی خونگرم که آوازه مهمان‌نوازی آن‌ها به سال‌های بسیار دور بر می‌گردد. 


همیاری اعضای عشیره برای خدمت‌رسانی به زائر امام حسین (ع)

یکی از موکب‌هایی که مردم استان دیالی این روزها برپا کرده‌اند موکب «پهلو شکسته» است که به یاد حضرت فاطمه زهرا (س) برپا شده و در کنار آن مضیف امام حسن (ع) خودنمایی می‌کند. مردان جوان عشیره در حالی وسط اتوبان ایستاده‌اند و پرچم سبزرنگی را در دستانشان می‌چرخانند، جلوی ماشین‌های عبوری را می‌گیرند و تا ماشین راهش را به سوی موکب کج نکند، بی‌خیال نمی‌شوند.


از کودکی خدمت به زائر امام حسین (ع) را آموخته‌اند

در آن سوی دیگر، خادمان این موکب حواسشان به این است که زائری بدون غذا نماند، حتی اگر زائری خسته مسیر باشد و رمقی ندارد برای غذا به جلوی میز  برود، در مدتی کوتاه غذا همراه با سبزی و آب برایش مهیا می‌شود. کمی آن طرف‌تر خواهر و برادری که گویا بیش‌تر از چهار سال ندارند، در حال بازی با بادکنک‌هایشان هستند، اما همین که می‌بینند زائری نشسته و آب ندارد، با همان قدم‌های کوچکشان برای زائر آب می‌برند. این حرکت کوچولوهای عشیره خودش یک روضه مصور است؛ آن هم روضه تشنگی علی اصغر (ع) است. در این میان کودکان دیگر در حال تمیز کردن میزها هستند تا همه شرایط برای پذیرایی بهتر زائر حسین (ع) فراهم شود.

 

این زیبایی‌ها در دوران ظهور دو چندان می‌شود

آنچه در این موکب موج می‌زند همیاری و همکاری یک عشیره برای خادمی تمام عیار برای اباعبدالله الحسین (ع) است. این همان چیزی است که در دنیای ظهور به وفور خواهید دید. إن‌شاءالله

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483382

مهمترین اخبار ایران و جهان: