نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 09:56

صحرایی: معلمان پرورشی تنها با گرایش‌های مرتبط جذب می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبه برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس درباره جذب معلمان پرورشی گفت: قطعا تمرکز ما در بکارگیری معلمان پرورشی بر تخصص افراد متناسب با امور تربیتی، مشاوره و مشخصاتی از این دست است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، وزارت آموزش و پرورش در سال جاری از احتمال استخدام مربی پرورشی 1402 از طریق برگزاری آزمون های استخدام آموزش و پرورش خبر داده است.

درخواست برای استخدام معلم پرورشی

این خبر خوبی برای بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس بود که با ثبت پویش هایی در «سامانه فارس» من خواستار استخدام معلم پرورشی برای تدریس دروس پرورشی شده بودند. در متن یکی از این پویش ها آمده بود که « متاسفانه برای دروس پرورشی در مدارس متوسطه معلم اختصاصی وجود ندارد و معلمان سایر دروس، دروس پرورشی را تدریس می‌کنند. مثلا معلم عربی کتاب مدیریت خانواده تدریس می‌کند. لطف کنید برای دروس پرورشی معلم اختصاصی استخدام کنید. تا معلمان دروس پرورشی، دروس پرورشی را تدریس کنند.

در همین راستا برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس هم با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواسته بودند تا آزمون استخدام مربی پرورشی بدون محدودیت رشته تحصیلی برگزار شود.

برای همین در حاشیه جلسه هیات دولت به سراغ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پروش رفتیم و از او پرسیدیم آیا  امکان برگزاری آزمون استخدام مربی پرورشی بدون محدودیت رشته تحصیلی وجود دارد یا خیر؟

جذب معلمان پرورشی تنها با تخصص های مرتبط

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال خبرگزاری فارس گفت: قطعا تمرکز ما در به کار گیری معلمان پرورشی بر تخصص افراد متناسب با امور تربیتی، مشاوره و مشخصاتی از این دست است.

وی ادامه داد: برای همین بکارگیری معلمان پرورشی از هر گرایشی نخواهد بود.

براساس اطلاعات منتشر شده جذب نیروی پرورشی از طریق برگزاری یک آزمون دو مرحله ای متشکل از امتحان کتبی و مصاحبه حضوری صورت خواهد پذیرفت و البته زمان دقیق آن مشخص نشده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532338

مهمترین اخبار ایران و جهان: