نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 12:44

ارمغانخانه بابحران جدی آب شرب مواجه است

زنجان-عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه گفت: این شهر از دیرباز تا به امروز با بحران جدی آب شرب مواجه بوده است.

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شهر ارمغانخانه در حوزه آب شرب با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، اظهار کرد: متاسفانه وعده مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان در این خصوص تا به امروز محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه به جرأت می‌توان گفت که مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عملاً در تامین آب شرب شهر ۳۰۰۰ نفری ارمغانخانه ناتوان هستند، افزود: این منطقه در سال ۱۳۸۸ به شهر تغییر هویت داد، به همین خاطر ساکنان این منطقه که عنوان شهر به آن اطلاق می‌شود، انتظار دارند نگاه مسئولان به این منطقه به عنوان یک شهر بوده و زیرساخت‌های آن نیز با عنوانی که یدک می‌کشد، مطابقت و سنخیت داشته باشد.

افشاری با تاکید بر اینکه خط دوم انتقال آب شرب از پمپاژ قره چریان دردی را دوا نکرد، ادامه داد: مسئولان آب و فاضلاب بر این عقیده بودند که با اجرای این پروژه مشکل آب شرب این شهر حل خواهد شد اما اینگونه به نظر می‌رسد که مشکل دوچندان شده است.

۵ ساعت آب در ۲۴ ساعت برای شهروندان ارمغانخانه

عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه با ابراز تأسف از اینکه روزانه شاهد قطعی آب در مناطق مختلف این شهر هستیم، ادامه داد: قطعی آب در این شهر به گونه‌ای است که ساکنان این منطقه در طول شبانه‌روز کمتر از ۵ ساعت از نعمت آب برخوردار هستند.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه آب این شهر را مربوط به راندمان نامناسب کنتورهای آب عنوان کرد و گفت: به هنگام وصل شدن آب، برای مدتی شاهد هوا کشیدن لوله‌های آب و به تبع آن بالا رفتن رقم کنتور در شرایطی که هیچ آبی در اختیار شهروندان قرار نمی‌گیرد، هستیم و این در حالی است که مردم ارمغانخانه بدون برخورداری از نعمت آب باید مبالغ نجومی را بابت آبی که مصرف نکرده‌اند، پرداخت کنند.

افشاری با یادآوری اینکه بارها مشاهده‌شده است که آب مخزن بین‌راهی ارمغانخانه به دلایل مختلف صرف مصارف مزارع بین‌راهی می‌شود، خاطرنشان کرد: بهانه مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان نیز این است که پمپ آب دچار مشکل شده است.

بی توجهی و پاسخگو نبودن مدیران آب و فاضلاب زنجان

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه ساکنان ارمغانخانه سال‌ها است که با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: تأمین آب شرب ارمغانخانه به سد بعثت بستگی دارد. این سد در تیرماه سال گذشته کلنگ زنی شد و در صورت احداث، این سد قادر خواهد بود علاوه بر شهر ارمغانخانه، حدود ۳۵ روستا را نیز تحت پوشش خود قرار دهد و این خود باعث خواهد شد تا بیش از این به سفره‌های آب زیرزمینی خسارت وارد نکنیم.

وی با اشاره به اینکه شبکه آب شرب ارمغانخانه فرسوده بوده و بارها شاهد شکستگی و هدر رفت آب در این منطقه هستیم، اظهار کرد: متأسفانه مدیران شرکت آب و فاضلاب استان پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان مردم این شهر نمی‌دهند و همین امر باعث شده است تا ارمغانخانه با بحران آب شرب درگیر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482882

مهمترین اخبار ایران و جهان: