نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 08:29

افزایش صادرات و واردات از طریق مرز‌های کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از صادرات بیش از یک میلیارد دلاری گمرکات این استان در پنح ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری یک‌میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۴۱۶ دلار کالا به وزن ۳ میلیون و ۱۰ هزار و ۴۳۷ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در پنج ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد.

وی در ادامه اشاره ای نیز به آمار پنج ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در ۵ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲در مجموع ۶۰ میلیون و ۸۷۷ هزارو ۱۶۹ دلار کالا به وزن ۷ هزارو ۵۱۷ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ‌صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۰ درصد افزایش و از حیث وزن ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی،کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و... عنوان کرد. 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474482

مهمترین اخبار ایران و جهان: