نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 21:19

مراجعه ۱۲ هزار زائر به هلال احمر گلستان در عمود ۱۱۲۰+فیلم

مسئول درمانگاه شهید صلح جمعیت هلال احمر گلستان مستقر در عمود 1120 کربلا، گفت: درمانگاه شهید صلح هلال احمر گلستان مستقر در عمود ۱۱۲۰ مسیر نجف به کربلا از پنجم شهریور تا امروز به ۱۲ هزار نفر از زائرین خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی ارائه داد.

حمید استیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به منظور خدمت‌رسانی داوطلبانه به زائران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسارم بزرگ پیاده‌روی اربعین، تیم مجهز از داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان به عراق اعزام شد.

مسئول درمانگاه شهید صلح جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: در این راستا ۶۴ نفر اعم از پزشک، پیراپزشکی، عوامل پشتیانی و اجرایی از استان گلستان در حال خدمت رسانی به زائران در عمود1120 هستند.

وی ادامه داد: با توجه به محل قرارگیری این درمانگاه در محل 15 کیلومتری کربلا، در محلی مهم قرار دارد و هرچه به روز اربعین نزدیکتر می‌شویم بر تعداد مراجعه کنندگان افزوده خواهد شد.

استیری با اشاره به اینکه داوطلبان فعال در این درمانگاه تا کنون به ۱۲ زائر خدمات ارائه کرده‌اند، بیان کرد: روزانه به ۲ هزار زائر خدمت‌رسانی می‌شود.

 

 

دکتر استیری گفت: از شروع خدمات، ۸ بیمار با آمبولانس مستقر در درمانگاه به بیمارستان الحسین کربلا اعزام شدند و گرمازدگی، تاول پا، دردهای عضلانی، سرماخوردگی و بیماری‌های گوارشی دلیل عمده مراجعه به درمانگاه است.

وی اضافه کرد: تیم‌های اعزامی به صورت ۲۴ ساعته با بخش‌های پذیرش، اتاق تریاژ، ویزیت پزشک، خدمات داروئی و بهداشتی، اتاق احیا، بهداشت آب و غذا، تزریقات‌ و پانسمان به خواهران و برادران زائر خدمت می‌کنند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480438

مهمترین اخبار ایران و جهان: