نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 11:34

فجر ۴۴| افتتاح سه طرح بهداشتی و یک طرح تولیدی در رفسنجان

همزمان با پنجمین روز از دهه فجر سه طرح سلامت‌محور و یک طرح تولید کودهای شیمیایی در رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر سه طرح سلامت‌محور در رفسنجان بهره‌برداری شد.

مرکز خدمات جامع سلامت حسینی‌پور با زیر بنای ۴۰۰ متر مربع که هزینه ساخت به همراه زمین توسط خیر به میزان ۴ میلیارد تومان اهدا شده و تجهیزات داخلی این مرکز توسط دانشگاه به مبلغ یک‌میلیاد تومان تأمین شده است، افتتاح شد.

این مرکز ۱۱ هزار نفر را زیر پوشش دارد و خدمات بهداشتی، مامایی، پزشکی، مشاوره تغذیه، روانشناسی و بهداشت محیط حرفه‌ای ارائه می‌کند.

خانه بهداشت روستای همت آباد علیا زیرمجموعه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی عرب آباد با زیربنای ۱۰۰متر مربع افتتاح شد.

هزینه ساخت این خانه بهداشت از محل بخش محرومیت‌زدایی دفتر ریاست جمهوری به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان تأمین شده و ۲۸۷۸ نفر را زیر پوشش دارد.

در ادامه خانه بهداشت شاهرخ آباد زیر مجموعه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی لاهیجان با زیربنای ۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان از محل بخش محرومیت‌زدایی دفتر ریاست جمهوری افتتاح شد.

این خانه بهداشت  جمعیت تحت  ۷۴۴ نفر را زیر پوشش دارد و خدمات بهداشتی، پزشکی و مامایی هم به‌صورت سیاری یک روز در هفته ارائه می‌کند.

همچنین امروز تنها کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی کشور در رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

به گفته فرماندار رفسنجان، برای احداث این کارخانه از سال ۹۹ زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع تهیه شده و ساخت و ساز سوله‌ها و فضای تولید و امکانات از سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

 این کارخانه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده است.

 حسین رضایی در زمینه توسعه کارخانه و ایجاد واحد بسته بندی و اجرای طرح تولید اسید آمینه از بقایای حیوانی قول مساعدت داد.

ارسطو سخایی مدیرعامل این کارخانه هم گفت: این کارخانه نخستین کارخانه در ایران است که کود آلی و معدنی بر پایه اسید هیومیک تولید می‌کند و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده و ۹ محصول از جمله کودهای هیومیک اسید، نیتروژن آلی، هیومات پتاسیم و فسفر آلی تولید می‌کند و مزیتی که این کودها نسبت به کودهای شیمییایی دارند خاک را بازسازی و تقویت می کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019682

مهمترین اخبار ایران و جهان: