نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 22:55

وحدت به یک فرهنگ همگانی و دینی در جهان اسلام تبدیل شود

گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به شرایط خاص جهان اسلام گفت: وحدت باید به یک فرهنگ همگانی و دینی در جهان اسلام تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر چهارشنبه در دیدار با میهمانان بین المللی پنجمین کنفرانس حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبر در گرگان اظهارکرد: امروز جهان اسلام در شرایط خاصی قرار دارد. اگر نگاهی به سراسر عالم بیندازیم، بیشتر مشکلات امروز جهان در کشورهای اسلامی و برای مسلمانان رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: زمان آن رسیده است که مسلمانان خواست خدا و پیامبر مکرم اسلام (ص) را پاسخ دهند؛ شرایط امروز جهان گویای این است که باید از غفلت بیرون آییم و مفهوم آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» را به عالم ارائه دهیم.

وی بیان کرد: وحدت باید به عنوان یک فرهنگ همگانی و دینی در جهان اسلام گسترش یابد؛ معنای صحیح وحدت دست برداشتن از اعتقادات و فروع دین نیست بلکه باید حول اشتراکات گرد هم آییم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به هجمه گسترده از هر سو به اسلام ناب، گفت: شرع و عقل حکم می‌کند همه مسلمانان در برابر این رویارویی یک جبهه واحد را تشکیل دهند.

نورمفیدی قرآن را مهم‌ترین محور وحدت برشمرد و یادآور شد: قرآن در میان همه کتب آسمانی تنها کتابی که دست تحریف از آن کوتاه ماند و پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی از عوامل مهم وحدت مسلمانان است.

گفتنی است در این دیدار شماری از علمای روسیه، بحرین، لبنان و مصر به نمایندگی از سایر مهمانان، دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203638

مهمترین اخبار ایران و جهان: