نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 16:55

گسترش سامانه ناپایدار جوی از فردا/‏دمای‬ هوا کاهش می‌یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: با گسترش سامانه ناپایدار جوی از فردا تا اوایل هفته آینده بتناوب شاهد بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ در خراسان رضوی خواهیم بود.

سارا حکمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از بعدازظهر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار بر روی استان، افزایش سرعت وزش باد (در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک) همراه با افزایش ابرناکی از نواحی غربی استان شروع خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: با گسترش این سامانه از فردا تا اوایل هفته آینده بتناوب شاهد بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ در سطح استان بویژه نیمه شمالی و غربی استان خواهیم بود که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در نواحی مستعد فوق وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد: همچنین طی روزهای جمعه و شنبه با توجه به کاهش دما، از شدت گرمای هوا در سطح استان کاسته خواهد شد.

حکمی در ادامه وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه را قسمتی ابری بتدریج افزایش ابر، بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید توأم با گردو غبار با احتمال رگبار پراکنده پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲۲ و ۳۷ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‎ داورزن با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268682

مهمترین اخبار ایران و جهان: