نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 08:45

تحقق اقتصاد سبز یکی از برنامه های محیط زیست گلستان است

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: برنامه های محیط زیست گلستان تا افق ۱۴۰۴ تدوین شده که یکی از آنها، همسو با تحولات جهانی در مسیر تحقق اقتصاد سبز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدرضا کنعانی در مراسم گرامیداشت روز محیط بان و هفته محیط زیست در سالن اجتماعات استانداری اظهار داشت: سازمان محیط زیست کشور در سال ۱۳۳۵ با تشکیل کانون شکار ایران شروع به فعالیت نمود و در سال ۱۳۵۰ بصورت رسمی با نام سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت خود را ادامه داد.

وی تصریح کرد: برخورداری از سلامت رفاه، امنیت غذایی، فرصت های برابر، توزیع مناسب درآمد، بهره مندی از محیط زیست مطلوب و همسو با تحولات جهانی در مسیر تحقق اقتصاد سبز از جمله برنامه های محیط زیست گلستان در افق ۱۴۰۴ است.

مدیرکل محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: محیط زیست در کنار فعالیت های خود یک ضابط قضایی نیز بوده و با دستگاه قضایی همکاری خوبی داشته و از این رو مجهز به سلاح و تجهیزات سازمانی نیز است.

وی ادامه داد: در استان گلستان تعداد ۱۳۰ محیط‌بان فعالیت داشته که ۱۵ روز شبانه روزی خدمت کرده و ۱۵ روز استراحت می‌کنند‌. در استاندارد جهانی در هر هزار هکتار یک محیط‌بان فعالیت می‌کند که با توجه به تعداد محیط‌بان استان، هر ۳۲ هزار هکتار یک محیط‌بان فعالیت میکند.

کنعانی گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه محیط زیست مصوب و تخصیص یافت که صرف خرید ماشین آلات و تجهیزات اطفای  حریق در استان شد.

وی بیان کرد: شعار امسال هفته محیط زیست" نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی بوده که این هفته از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه با اجرای برنامه های نشست علمی آلودگی میکروپلاستیک از اکوسیستم دریای خزر با تاکید بر خلیج گرگان، غبارروبی مزار شهید گمنام در محوطه استانددری، پاکسازی پارک ملی گلستان، دیدار با خانواده شهدای حوزه محیط زیست، افتتاح سیستم پیش تصفیه فاضلاب مزرعه نمونه در شهر انبارالوم، افتتاح سیستم پیش تصفیه فاضلاب واحد تولید گرانول و تولید پرک شهرک صنعتی اق قلا، افتتاح طرح اندیشه های رضوی در استان گلستان همراه خواهد بود.

در این مراسم از خانواده شهید تاج محمد باشقره، جانباز ۷۰ درصد حسن قجر، ۶ بازنشسته این اداره کل ومحیط‌بانان نمونه کشوری و استانی تجلیل و مزار شهید گمنام واقع در محوطه استانداری غبارروبی شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267382

مهمترین اخبار ایران و جهان: