نیوز سیتی!
13 فروردین 1403 - 11:04

۷۵ اتوبوس نو جایگزین اتوبوس‌های فرسوده منطقه ۶ می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران گفت: در راستای نوسازی ناوگان فرسوده، اواخر سال گذشته ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط منطقه شد و در سال جاری نیز حداقل ۷۵ دستگاه اتوبوس دیگر جایگزین اتوبوس‌‌های فرسوده خواهد شد.

علیرضا صادقی‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره توسعه حمل‌ونقل عمومی در منطقه 6 اظهار کرد: 4 ایستگاه  از خط 6 متروی تهران در منطقه 6 قرار دارد و یک ایستگاه دیگر نیز در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: شهرداری منطقه 6 علاوه بر اینکه بالغ بر 500 میلیارد تومان به احداث 4 ایستگاه واقع در خط 6 مترو کمک کرد، برای ساخت ایستگاه متروی وصال نیز کمک‌هایی در راستای اخذ مجوزهای کمیسیون ماده 7 قانون گسترش و حفظ فضای سبز شهری و تملک زمین مورد نیاز انجام داد.

به گفته وی، یکی از مشکلات منطقه 6 در حوزه حمل و نقل عمومی مربوط به بخش شمالی این منطقه است که با احداث ایستگاهی در خط 7 مترو برطرف خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه 6 شهر تهران اظهار کرد: در کنار توسعه مترو، در سال جاری به موضوع تراموا که از محور آزادی ـ انقلاب  عبور می‌کند نیز پرداخته خواهد شد؛ برای اجرای این مُد حمل‌ونقل، خط بی آرتی فعلی جمع‌آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه  فعلا در منطقه 6 توسعه خطوط بی آرتی نداریم و توسعه مترو نیز به راه‌اندازی ایستگاه وصال معطوف می‌شود، ادامه داد: حدود 200 دستگاه اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی منطقه 6 فعالیت دارند که حدود 40 دستگاه از آنها از لحاظ فرسودگی وضعیت بحرانی دارند؛ در راستای نوسازی ناوگان فرسوده، اواخر سال گذشته 25 دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط منطقه شد و در سال جاری نیز حداقل 75 دستگاه اتوبوس دیگر جایگزین اتوبوس‌‌های فرسوده خواهد شد.

صادقی بخش تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات حوزه معاونت ترافیک در منطقه 6 مربوط به ایجاد جایگاه های شارژ خودروهای برقی است که در فاز نخست 4 ایستگاه از 15 ایستگاه بهره‌برداری شده در سال گذشته در منطقه 6 بود و احتمالا 35 جایگاه دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1693582

مهمترین اخبار ایران و جهان: