نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 14:52

۶۵ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شد

مدیرکل دفتر حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۶۵ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شده که تا پایان سال به ۸۰ درصد می‌رسد.

محسن آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی نیز رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و صدور اسناد اراضی کشاورزی مردم است و این اتفاق مهم در 10 ماهه امسال با رشد چندصد در صدی نسبت به 11 سال گذشته روبرو بوده که بیانگر اقدامات خوب در این حوزه بوده است.

وی افزود: در 10 ماهه امسال 65 درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شده که تا پایان سال به 80 درصد می‌رسد و سند بالغ بر 50 درصد اراضی کشاورزی صادر شده است که این مهم تاکنون بی‌سابقه بوده است. همچنین یک‌هزار و 250 هکتار از اراضی یکپارچه‌سازی شده که در این زمینه با رشد 400 درصدی مواجه بودیم.

مدیرکل دفتر حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: حدود 5 هزار و 800 مورد مجوز در مساحت 2 هزار و 800 هکتار برای سایر فعالیت‌های بخش‌های کشاورزی و غیرکشاورزی صادر شده است، صدور مجوزها اقدامات ایجابی است که در اشتغال و تولید مؤثر دارد. علی‌رغم اینکه در قانون حفظ کاربری؛ تغییر کاربری اراضی کشاورزی مگر در مواقع ضرورت ممنوع است؛ صدور مجوزها این ضرورت را ایجاب می‌کند که تغییر کاربری غیرمجاز انجام نشود، زیرا با هر اقدام غیرقانونی و تغییر کاربری غیرقانونی قاطعانه برخورد می‌شود.

آشتیانی با تأکید بر اینکه باید از مروجین بخش کشاورزی در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بین مردم استفاده شود، خاطرنشان کرد: اگر یک غیرکشاورز و سوداگر در منطقه اقدام به خرید اراضی، خرد کردن اراضی و تفکیک اراضی دارد و ساخت‌و‌ساز غیرمجاز انجام می‌دهد باید مردم اطلاع داشته باشند که چه آسیب‌هایی از طریق تغییر کاربری اراضی که نقش به‌سزایی در کمرنگ سفره مردم و به خطر انداختن امنیت غذایی مردم دارد، به آنها می‌رسد تا نسبت به اطلاع‌رسانی این مهم اقدام کنند.

انتهای پیام/711/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1665238

مهمترین اخبار ایران و جهان: